DIREKTOR HTZ-a KRISTJAN STANIČIĆ: /

'Hrvatska može biti ponosna na naše stručnjake koje prepoznaje struka diljem svijeta'

Image
Foto: Goran Stanzl/Pixsell

Od 12. do 15. travnja Rovinj će biti središte domaće, ali i svjetske komunikacijske industrije.

10.4.2018.
12:21
Goran Stanzl/Pixsell
VOYO logo

I ove godine u Rovinju se održava festival 'Dani komunikacija' koji predstavlja aktualne svjetske prakse iz komunikacijske industrije. Ove godine, tema festivala je sinergija tehnologije i kreativnosti te će svoja predavanja održati mnoga cijenjena imena iz svjetske industrije.

Među ostalima, u Rovinj stižu Jayanta Jenkins, kreativni direktor Twittera, Brad Parscale, direktor kampanje Donalda J. Trumpa, Susan Credle, jedna od najmoćnijih žena marketinške industrije te Susan Bennet glas koji stoji iza Appleove Siri.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podršku dolasku Susan Bennet u Rovinj dala je Hrvatska turistička zajednica te smo tom prilikom porazgovarali s direktorom HTZ-a, Kristjanom Staničićem.

Dali ste podršku dolasku Susan Bennett u Hrvatsku, čiji je glas postao simbolom, ne samo jednog brenda, nego i jedne cijele generacije. Kakva je veza između HTZ-a i Siri?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Susan Bennet na Danima komunikacije održat će predavanje u sklopu kojega će govoriti o tome kako je postala mega popularna Siri, a brojnim će posjetiteljima otkriti i neke nepoznate detalje o Appleovoj aplikaciji Siri i voiceover poslovanju. Hrvatska turistička zajednica odlučila je podržati njezin dolazak u Hrvatsku zato što učinkovitost promotivnih aktivnosti danas ponajviše ovisi o originalnosti, inovativnosti i kreativnosti. Smatramo kako njezin boravak u Hrvatskoj možemo koristiti u promociji naše zemlje, privlačenju novih gostiju koji još nisu otkrili našu zemlju, ali i pozicioniranju Hrvatske kao zanimljive i atraktivne destinacije koju je odabrala i sama Siri.

Danas je nemoguće zamisliti uspjeh bilo koje industrije koja suverenim tempom ne prati razvoj tehnologije. Kako HTZ prati tehnologiju 2018. godine? Idemo li tu u korak s trendovima u svrhu konkurentnosti i pozicioniranja na tržištu?

Koliko smo tehnološki napredni dovoljno u naše ime govori sustav eVisitora, jedinstveni proizvod za prijavu i odjavu turista po vrstama smještajnih objekata, destinacijama i drugim parametrima koji je osvojio treću nagradu Svjetske turističke organizacije - UNWTO u kategoriji turističkih inovacija i tehnologije. Itekako smo ponosni na ovaj proizvod Hrvatske turističke zajednice koji je realiziran s domaćim partnerima. Hrvatska može biti ponosna na naše stručnjake koje prepoznaje struka diljem svijeta.

Inače, novi mediji i nove tehnologije predstavljaju jedan od osnovnih alata u provedbi naših promotivnih aktivnosti. Iznimno smo aktivni na Facebooku, Instagramu, Twitteru, YouTubeu i Linkedinu, na kojima nas prati nekoliko milijuna fanova diljem svijeta. Također, projekte i suradnju s privatnim sektorom podupiremo kroz dodjelu bespovratnih financijskih sredstava, a inovativnost potičemo dodjelom godišnjih hrvatskih turističkih nagrada gdje smo definirali kategoriju i nagradu za inovaciju godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više od 100 milijuna noćenja koje smo ostvarili u prošloj godini te odlične najave za ovu turističku godinu dokaz su kako naše promotivne aktivnosti prate suvremene trendove te rezultiraju velikim brojem novih posjetitelja i to mlađe populacije.

Prošle ste godine predstavili novi promo spot u kojem su prirodne ljepote i znamenitosti promovirali svjetski poznati Hrvati. Slogan pod kojim je taj spot išao je i dalje 'Croatia full of life' koji je, kad je izabran, sjećamo se, izazvao vrlo specifične reakcije u domaćim krugovima. Još prošle godine ministar je najavio novi slogan. Gdje se sada nalazimo po tom pitanju?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Promotivni spot koji spominjete i u kojem sudjeluju globalno prepoznatljive hrvatske zvijezde trenutno je nominiran od strane američke nezavisne organizacije „Travel Video Awards“ za najbolji promotivni video napravljen od strane turističke organizacije. Iznimno nas to raduje i nadamo se odličnim povratnim informacijama iz Las Vegasa.

Inače, HTZ u okviru redovnog istraživanja pozicije i snage turističkog brenda ispituje u kojoj mjeri turisti s osam nama ključnih emitivnih tržišta povezuju naš krovni komunikacijski koncept „Full of Life“ s Hrvatskom kao turističkom destinacijom. Trenutno dostupne informacije govore da je koncept dao korektne rezultate, a na nama je da i dalje pratimo efekte te da u realnom vremenu donesemo određene eventualne korekcije i modifikacije.

Imate li kakve projekcije za nadolazeću sezonu? Svake godine se 'ruše rekordi', možemo li isto očekivati i ove?

S gotovo svih nama važnih tržišta dobivamo potvrde o dobrom stanju bukinga i prodaji paket aranžmana koji na pojedinim tržištima rastu po visokim dvoznamenkastim stopama rasta. Sigurno je da će i ove turističke godine najveći dio turističkog prometa biti realiziran s naših tradicionalno jakih europskih tržišta, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke i Poljske. Međutim, svakako vesele odlični rezultati koje ostvarujemo na dalekim tržištima poput Kine, Koreje, SAD-a, Kanade, a upravo su pozitivni trendovi na dalekim tržištima posljedica naših pojačanih promotivnih aktivnosti, ali i značajnijeg povećanja aviolinija prema Hrvatskoj. Strateški cilj HTZ-a i Ministarstva turizma je pozicioniranje Hrvatske kao aviodestinacije, na tome intenzivno radimo, a produkt toga rada je više od 70 novih redovnih aviolinija od ožujka do listopada ove godine. Također, u ovoj godini očekujemo zadržavanje pozitivnih trendova te rast turističkog prometa od 5 do 7 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad pitamo strance koje su im prve asocijacije na Hrvatsku, gotovo isključivo spominju more i sunce. Jasno je da Hrvatska ima i može nuditi više. Kakvi su rezultati strategije Hrvatska 365? Ima li tu pomaka u odnosu na stanje otprije, recimo, pet godina, ili je Hrvatska izuzev obale i glavnog grada, i dalje relativno nepoznata turistima?

Tijekom prošle godine, u suradnji s Institutom za turizam, proveli smo istraživanje o stavovima i potrošnji turista u Hrvatskoj „TOMAS Ljeto 2017.“ Time smo dobili uvid u mišljenja gostiju o našim turističkim proizvodima, motivaciji njihovog dolaska te njihovoj potrošnji što nam je izuzetno važno za pripremu budućih programa i aktivnosti. Rezultati su pokazali kako prosječna dnevna potrošnja turista iznosi 79 eura po osobi i noćenju što predstavlja rast od oko 19 posto u odnosu na 2014. godinu. Najveći broj gostiju dolazi nam u pratnji partnera, a slijedi dolazak u krugu obitelji te s prijateljima. Vezano za motive dolaska, iako odmor na moru motivira na dolazak u Hrvatsku više od polovice svih gostiju njegova važnost značajno je smanjena u odnosu na 2014. godinu, pa tako sve veću važnost pri odabiru Hrvatske imaju drugi motivi, kao što su nova iskustva i doživljaji, gastronomija, upoznavanje prirodnih ljepota, zabava, bavljenje sportom i rekreacijom te niz drugih motiva kao što je wellness i zdravstveni turizam. Ovi rezultati potvrđuju kako naše dosadašnje aktivnosti pridonose pozitivnim iskoracima u razvoju hrvatskog turizma, kao i pozicioniranju hrvatske kao atraktivne cjelogodišnje destinacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo