Predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak izjavio je u subotu u razgovoru za Hinu kako je trenutačno važno osigurati financijsku injekciju Uljaniku te je ocijenio da bi eventualno propadanje brodogradilišta Uljanika i 3. Maja značilo gašenje brodogradnje, kao strateške industrijske grane u Hrvatskoj.
"U ovom trenutku je važno što prije omogućiti financijsku
injekciju kako bi se ukupni troškovi drastično smanjili, te
postignuti brzi dogovor između svih uključenih dionika kako bi se
stekli svi uvjeti za dokapitalizaciju," rekao je za Hinu
Debeljak, odgovarajući na upit što su njegovi sljedećeg potezi
nakon što je Brodosplit odabran za strateškog partnera Uljanik
Grupe.
Po njegovim riječima sa sindikatima u Uljaniku već je postignut
načelan dogovor i tu ne očekuje problem.
"Ako se dogovorimo morat ćemo pod hitno izraditi i usuglasiti
plan restrukturiranja i uputiti ga Europskoj komisiji
(EK) na odobrenje. Mi smo to već uspješno odradili s
Brodosplitom, kada je naš plan prihvaćen od prve, stoga ni s
planom restrukturiranja za Uljanik ne očekujemo kašnjenje ili
otezanje. S obzirom na to da nas ne interesira nekretninski
business i ne želimo se baviti ničim osim s brodogradnje i
konstrukcijama, napravili bi isto što smo napravili u
Brodosplitu, a to je efikasno poslovanje na svjetskom
brodograđevnom tržištu i ostvarivanje dobiti bez državnih
potpora. S obzirom na kvalitetu ljudskih resursa u Uljaniku i 3.
Maju, sigurni smo da bi u tome i uspjeli," objasnio je
Debeljak.
Ocijenio je kako bi eventualno propadanje Uljanika i 3.
Maja imalo teške posljedice na brodograđevnu industriju u
Hrvatskoj.
"Ukoliko bi Uljanik i 3.Maj propali, brodogradnja bi prestala
biti strateška industrijska grana u Hrvatskoj. To bila velika
šteta i imalo bi značajne posljedice ne samo za industrijsku
proizvodnju i izvoz, već i za trajni odljev brodograđevnih
stručnjaka i radnika svih profila. Više ne bi bilo opravdanja za
financiranje škola i fakultete usmjerenih brodogradnji. A sve to
bi stvorilo ogromne poteškoće i Brodosplitu koji bi ostao jedino
veliko brodogradilište u državi," istaknuo je Debeljak.
Po njegovim riječima, prijetilo bi nam gašenje jedne
industrijske grane koja ima više od 160 godina dugu povijest u
Hrvatskoj i to u trenutku kada se poboljšala konjunktura na
svjetskom tržištu.
"Željeli smo to spriječiti po svako cijenu, pa čak i da se mi
sami pojavimo kao ponuditelj. Lobirali smo kod svih naših
inozemnih partnera, za koje smo pretpostavljali da imaju snage i
interesa da se jave na natječaj i na kraju smo se dogovorili s
najvećim od njih, konkretno Fincantierijem da pošaljemo
zajedničku ponudu," naglasio je Debeljak.
Želimo da hrvatska brodogradnja bude jaka, konkurentna, profitabilna
Želimo, dodao je, da hrvatska brodogradnja bude jaka,
konkurentna, profitabilna i na tome radimo od prvog dana, jer u
163 godine duge povijesti brodogradilišta Uljanik, ali i 3.
Maj, izgradili su i isporučili gotovo sve tipova trgovačkih,
putničkih i ratnih brodova, kao i specijalnih čeličnih
konstrukcija širom svijeta, rekao je.
"Po svojem znanju, iskustvu i kvaliteti Uljanik i 3. Maj su
nezaobilazni u svijetu brodogradnje. Ta nam tradicija i
iskustvo pružaju velike mogućnosti, za koju se nadam da ćemo je
zajedno sa svim dionicima ovoga projekta i iskoristiti. Nije
nevažno spomenuti da je spašavanje Uljanika i 3. maja važno zbog
očuvanja radnih mjesta, zbog tehnološkog napretka, zatim napretka
školstva i znanosti," kazao je Debeljak.
Na upit kakvi se učinci Brodosplitovog angažmana u Uljaniku mogu
očekivati na hrvatsku brodograđevnu industriju, Debeljak je kazao
kako bi to značilo postojanje tri velika brodogradilišta, umjesto
jednog.
"Za početak da umjesto jednog imamo tri takozvana velika
brodogradilišta koja uspješno i profitabilno posluju,
poboljšavaju bilance industrijske proizvodnje i izvoza bez
državnih potpora," naglasio je.
Debeljak je također rekao kako Brodosplit ima narudžbe i pisma
namjera za gradnju velikih i složenih brodova, putničkih, te
brodove za krstarenje polarnim područjima, luksuzne (jahte),
specijalne brodove.
"Gradnja putničkih brodova segment je u kojem hrvatska brodogradilišta mogu konkurirati, a brojem koji se već može zvati i serija brodova za polarna krstarenja, ugovorenih s tvrtkama Oceanwide Expeditons i Quark Expeditions iz Seattlea u SAD-u, Brodosplit se definitivno pozicionirao u tržišnu nišu gradnje Polar Expedition Cruise Vessels (polarni kruzeri) čija je dužina od 100 do 150 metara," zaključio je Debeljak.