Najnovije istraživanje provedeno na krčkoj magistrali pokazalo je kako je cesta prepuna nedostatataka te kako je visoko rizična za sve one koji njome prometuju, javljaju Vijesti.hr. Utvrdili su to stručnjaci zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti i HAK-a.
Tek mali dio glavne krčke ceste zadovoljana minimalno prihvatljivu ocjenu od tri zvjezdice po EuroRAP-u koji inače daje ocjene do 5.
Nesigurna je i preopterećena
Prolaznu ocjenu ima manje od devet posto krčke magistrale, tvrde stručnjaci koji kažu kako je cesta nesigurna i preopterećena te kako je hitno potrebna još jedna.
"Velike gužve, strašno velike gužve, nemate šta reći, to su kolone, čeka se po par sati u sezoni", kažu vozači.
No, gužva se preživi, a crne točke nažalost ne uvijek.
Za osobne je automobile opasno više od 30 posto te magistrale, dok je za one na motorima ili biciklima tek 50 posto dionice ocijenjeno s jednom od mogućih pet zvjezdica. Kada bi se govorilo u bojama, ta bi dionica bila crna. Čak 60 posto ove ceste ima samo 2 zvjezdice, a minimalna europska preporuka su tri.
Sigurnost košta
"U ovom slučaju bi trebalo nekih 26 milijuna kuna, odnosno nekih 550 tisuća po kilometru, a ako želimo samo sanirati ovih 30 posto gdje imamo 1 zvjezdicu to je oko 8 milijuna kuna", govori Marijan Jakovljević s Fakulteta prometnih znanosti.
Prošle godine na krčkoj se magistrali dogodilo 78 prometnih nesreća, s četiri teško i 19 lakše ozlijeđenih osoba. No ove godine u istom periodu broj nesreća se prepolovio.
Velik rizik predstavljaju nezaštićeni stupovi semafora ili javne rasvjete, opasni završni rubovi ovakve odbojne ograde, pješački prijelazi na nepreglednim mjestima i nepregledna raskrižja, javljaju Vijesti.hr.
Butković: Hrvatske ceste rade na problemu
Ministar prometa Oleg Butković kaže kako Hrvatske ceste znaju za problem te rade na njemu pa su već izgrađeni rotori i semafori kod zračne luke.
"S druge strane kad smanjujete brzinu onda povećavate gužve u ljetnoj sezoni tako da bez gradnje nove ceste, ponavljam proširenja postojeće ili gradnje plave magistrale koja bi išla prema ovom postojećem zapadnom dijelu otoka, Vrbniku i Baškoj neće tu biti cjelovitog rješenja", istaknuo je ministar.
No, bolju i sigurniju glavnu cestu na Krku još ćemo čekati, budući da će samo za rješavanje papirologije biti potrebna godina dana, a tek nakon toga će se rješavati pitanje financiranja.