Uzbudljivo je bilo sinoć u Splitu zbog Frljićeve predstave koja gdje god stigne - diže prašinu. Frljić provocira. To mu je glavni cilj. I uspijeva u tome. Sinoć u Splitu posla je imala i policija. Prosvjednici su Frljiću poručili da zloupotrebljava slobodu u umjetnosti - lošim provokacijama. Predstava je kasnila, publika je iz kazališta izišla podijeljena.
I redateljica Saša Broz kritizira Frljića. Gledala je, kaže, dvije njegove predstave. Jednu je prespavala, a s druge kaže nije mogla izići jer je bila članica žirija.
O umjetničkoj vrijednosti Frljićevih djela i talentu da digne nacije na noge u RTL-u Danas govorio je Tomislav Čadež, kazališni kritičar Jutarnjeg lista.
Je li za vas Frljić kvalitetan
redatelj?
"Riječ kvalitetan je neprilagođena za kazališno redateljstvo,
više bi to bilo za mesnu industriju. Pitanje je koliko je Frljić
vješt, izučen, hrabar, aktualan, kakvim tehničkim vještinama
vlada, koliko je njegova predstava uspjela.
Kao mlad redatelj on se jako lijepo razvio. Možda je nakon te početničke faze jednostavno odlučio više se ne baviti kazalištem koje bi drugi smatrali kazalištem, nego da se bavi aktivizmom u kazalištu. Što se može nekome svidjeti ili ne, ali i dalje se u okviru kazališnog čina", kazao je Čadež.
Vidjeli smo priopćenje Ministarstva, što politika ima s
kazalištem?
Ne može ministrica izdavati priopćenje u kojemu propisuje što je
umjetnost, a što nije umjetnost. Bez obzira na predmet ili
sadržaj predstave, nije premjereno da Ministarstvo kulture
reagira na taj način. To je skandal. Posljedica političke odluke
ili unutarpolitičke borbe u vladajućoj stranci."
S druge strane - je li Frljić sam po sebi politički
projekt?
"To je druga strana pitanja. Koliko je politički projekt je jasno
po tome što je bio intendant jednog Hrvatskog narodnog kazališta,
a o tome odlučuju isključivo političari. On je u istoj kategoriji
s njima.
To je moguća politička odluka da jedna politička stranka provodi takav program u sklopu kojeg ne želi financirati takve predstave. To se provjerava na izborima, a ja se ne bih složio s time. Ali to je onda politička odluka. Ovo je jedna totalitarna cenzura, koja nema veze s političkom odlukom."
I za kraj - jače od činjenice da Frljić igra u nacionalnim kazalištima i na Marulićevim danima odjekuje vijest o prosvjedu. Nije li upravo to demokracija - pravo na redateljsku slobodu i pravo javnosti na mišljenje?
"Tome se nema što dodati", složio se Čadež.