ČA JE SIGURNO JE SIGURNO: /

Kampanja još nije počela, a IDS već postavio jumbo-plakate. Evo što kaže DIP...

Image
Foto: PIXSELL, Duško Marušić

Jumbo-plakati IDS-a osvanuli su diljem Istre još prije desetak dana, iako predizborna kampanja nije niti počela.

2.8.2016.
17:18
PIXSELL, Duško Marušić
VOYO logo

Kako piše tamošnji regionalni portal iPress, IDS je još 22. srpnja započeo oglašavanje jumbo-plakatima po Istri, na kojima uz fotografiju čelnih ljudi stranke i vjerojatnih kandidata na predstojećim izborima za Sabor, Borisa Miletića, Giovannija Sponze i Valtera Flege, stoji i službeni izborni slogan 'Ča je sigurno je sigurno/Quel che è sicuro, è sicuro - IDS!'.

Nije izborna promidžba već uobičajena politička aktivnost

U Državnom izbornom povjerenstvu kažu, pozivajući se na Zakon o izborima zastupnika u Hrvatski sabor, da izborna promidžba još nije započela. A zavrzlamu izazvanu plakatima IDS-a u DIP-u objašnjavaju time da se "aktivnosti koje poduzimaju političke stranke u vremenu koje prethodi objavi zbornih lista, odnosno početku izborne promidžbe ne smatraju izbornom promidžbom u smislu odredbi Zakona, već predstavljaju njihovu političku aktivnost".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, nije šija nego vrat. Odnosno, oglašavanje političkih stranaka izvan rokova izborne kampanje nije izborna promidžba već uobičajena politička aktivnost.

Image
IZ UREDA PREDSJEDNICE POTVRDILI: /

Odluku o izborima objavit će 30. srpnja, predizborna kampanja kreće 16. kolovoza

Image
IZ UREDA PREDSJEDNICE POTVRDILI: /

Odluku o izborima objavit će 30. srpnja, predizborna kampanja kreće 16. kolovoza

Na jumbo-plakatima može, a na radiju i televiziji ne!

No, takvo oglašavanje izvan izbrne kampanje moguće je na jumbo-plakatima, ali ne i na radiju i televiziji. Naime, Zakon o elektroničkim medijima kaže da je "zabranjeno plaćeno oglašavanje političkih stranaka, koalicija ili nezavisnih zastupnika predstavničkih tijela na televiziji i radiju te sponzoriranje audiovizualnog ili radijskog programa od strane političkih stranaka i koalicija, osim u vrijeme izborne promidžbe".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takvo tumačenje neprecizno je i podosta zbunjujuće jer se, piše iPress, jumbo plakati, koji isključivo služe oglašavanju, proglašavaju sredstvom redovne i regularne stranačke promidžbe, neovisno o izborima. Istodobno, televizije i radijske postaje, za razliku od 'jumbo poduzetnika' mogu reklamirati političare samo u vrijeme izbora.

Usto je nedefinirano što je u toj priči s internetskim portalima, tiskanim medijima i ostalim mogućim kanalima promidžbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo