Kako piše tamošnji regionalni portal iPress, IDS je još 22. srpnja započeo oglašavanje jumbo-plakatima po Istri, na kojima uz fotografiju čelnih ljudi stranke i vjerojatnih kandidata na predstojećim izborima za Sabor, Borisa Miletića, Giovannija Sponze i Valtera Flege, stoji i službeni izborni slogan 'Ča je sigurno je sigurno/Quel che è sicuro, è sicuro - IDS!'.
Nije izborna promidžba već uobičajena politička aktivnost
U Državnom izbornom povjerenstvu kažu, pozivajući se na Zakon o izborima zastupnika u Hrvatski sabor, da izborna promidžba još nije započela. A zavrzlamu izazvanu plakatima IDS-a u DIP-u objašnjavaju time da se "aktivnosti koje poduzimaju političke stranke u vremenu koje prethodi objavi zbornih lista, odnosno početku izborne promidžbe ne smatraju izbornom promidžbom u smislu odredbi Zakona, već predstavljaju njihovu političku aktivnost".
Dakle, nije šija nego vrat. Odnosno, oglašavanje političkih stranaka izvan rokova izborne kampanje nije izborna promidžba već uobičajena politička aktivnost.
Na jumbo-plakatima može, a na radiju i televiziji ne!
No, takvo oglašavanje izvan izbrne kampanje moguće je na jumbo-plakatima, ali ne i na radiju i televiziji. Naime, Zakon o elektroničkim medijima kaže da je "zabranjeno plaćeno oglašavanje političkih stranaka, koalicija ili nezavisnih zastupnika predstavničkih tijela na televiziji i radiju te sponzoriranje audiovizualnog ili radijskog programa od strane političkih stranaka i koalicija, osim u vrijeme izborne promidžbe".
Takvo tumačenje neprecizno je i podosta zbunjujuće jer se, piše iPress, jumbo plakati, koji isključivo služe oglašavanju, proglašavaju sredstvom redovne i regularne stranačke promidžbe, neovisno o izborima. Istodobno, televizije i radijske postaje, za razliku od 'jumbo poduzetnika' mogu reklamirati političare samo u vrijeme izbora.
Usto je nedefinirano što je u toj priči s internetskim portalima, tiskanim medijima i ostalim mogućim kanalima promidžbe.