Hrvatskom poštanskom tržištu treće tromjesečje donijelo je blagi porast ukupnih prihoda od 0,8 posto, na 442,7 milijuna kuna u odnosu na drugo tromjesečje ove godine i to najviše zbog rasta poštanskih usluga, no ukupno ih manje nego u trećem tromjesečju 2019., pokazuju podaci HAKOM-a.
Poštanskih usluga u trećem tromjesečju bilo je naime 67,7 milijuna, što je 6,1 posto više nego u drugom tromjesečju ove godine i 9,4 posto manje nego ih je bilo u trećem tromjesečju 2019.
Smanjene gospodarske aktivnosti
Ocjenjujući rast poštanskog tržišta u trećem tromjesečju i oporavkom tog tržišta, iz HAKOM-a (Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti) podsjećaju na negativne trendove na tom tržištu u prvom i drugom tromjesečju, prvenstveno zbog smanjenih gospodarskih aktivnosti uzrokovanih koronavirusom.
"U trećem tromjesečju ove godine tržište se polako vraća u normalne tokove. U odnosu na prethodno tromjesečje gotovo svi pokazatelji rastu, ali trebat će ipak određeno vrijeme za povratak na prijašnje razine jer je u usporedbi s prošlogodišnjim ljetnim razdobljem ukupni broj pošiljaka pao, za 9,4 posto", komentiraju iz HAKOM-a.
Najvećim utjecajem na rast broja usluga označili su povećanje pismovnih pošiljaka, kojih je u odnosu na drugo tromjesečje bilo 6,6 posto.
Pad u potražnji paketskih usluga
Za razliku od toga, potražnja za paketskim uslugama, najviše generirana internetskom trgovinom, nije nastavljena u istom opsegu kao u drugom tromjesečju, kada je, kako kažu, doživjela dosadašnji vrhunac, nego je broj paketa manji za oko 4 posto.
Broj davatelja koji obavljaju poštanske usluge na tržištu nije se mijenjao, jer iako je jedan prestao s radom, pojavio se novi, tako da ih i dalje posluje 22, od kojih je HP-Hrvatska pošta d.d. najveći s udjelom od 82,1 posto.