U Hrvatskoj je blagdanski šoping počeo prije nego ikada, a potrošnja nije daleko od rekorda. Kartice se peglaju na blagajnama, ali i online i to čak 3 milijarde kuna više nego lani. Što se najviše kupuje?
Tri su dana do Božića i vjerojatno zadnji dan za kupnju, na miru.
Prije podne je, a trgovački centri su puni, koroni i on-line
trgovinama unatoč.
„Jeftinije mi je da idem osobno u kupnju nego da naručujem
dostavu A i treba se čovjek kretati, bar malo prošetati, dobro je
za zdravlje“, kazao je Tomislav iz
Zagreba.
„Znala sam što trebam i to sam kupila, izjurila, ujurila i to je
to. Sve to toliko košta, ali eto ove godine je tako, sretni smo
ako nešto ne pokupimo sa strane“, rekla nam je
Biba iz Zagreb.
„Nisam imala iskustvo da je nešto nedostajala, mislim da sam
našla sve što sam htjela, ujutro ima manje gužve popodne se dulje
čeka u redovima“, objasnila je Marija iz
Zagreba,
Ne mogu se požaliti ni trgovci, lani je ovo vrijeme vladao
lockdown, pa iako su trgovine bile otvorene kafići, kina i
restorani nisu, a to se onda osjetilo i na kupnji.
„Veća je posjećenost definitivno, tako da osjeća se ta neka
blagdanska atmosfera“, izjavio je Vedran Kukolj,
trgovac opremom za elektroničke uređaje.
Najbolje to zna prodavač audio i video opreme, koja je već neko
vrijeme u problemima. Najskuplji i najjeftiniji proizvodi imaju
svoje kupce, no nedostaje proizvoda za one koji traže nešto
između.
„Nekakva pojačala, stereo, receiveri, mi govorimo o cijenama od 4
do 8 tisuća kuna njih ima bitno manje. Rekao bi da je to kao u
ostatku ove branše povezano s čipovima, elektronikom i eventualno
dostavom“, kazao je Dario Cvrlje, trgovac audio
i video opremom.
Prije dvije godine smo u prosincu potrošili 15,8 milijardi kuna,
godinu kasnije 11.9, a ove ćemo predviđa se, kraj mjeseca
zaključiti na oko 15 milijardi kuna.
„Dosta je porasla prodaja, tako da definitivno se vidi razlika,
vidi se da se kupuju baš pokloni u zadnji čas“, rekla je
Klara Jurić, trgovkinja.
U zadnji se čas baš i ne može nabaviti nešto što ste pronašli
online, no internetska trgovina cvjeta otkako je počela
pandemija. Prije nje je samo 40 posto korisnika interneta
kupovalo online, sada više od 70 posto., a pred Božić se kupuje
sve.
„Kategorije koje se najviše kupuju su odjeća i obuća, predmeti za
kućanstvo i tehnika, no kategorije koje bilježe najveći porast su
hrana, igrice i gaming oprema“, poručio je Marcel Majsen,
predsjednik udruge eCommerce.
A sve se to može staviti ispod bora.