SPOR IZMEĐU 2 TVRTKE / Bivša praonica teretnih vagona jedna je od najzagađenijih lokacija u zemlji. Tko će je sanirati?

Image
Foto: PIXSELL

Iz HŽ Infrastrukture pak poručuju da je u tijeku postupak utvrđivanja pravnog sljednika, odnosno odgovornog onečišćivača, tako da se i dalje ne zna hoće li sanaciju provesti HŽ Infrastruktura ili HŽ Cargo

18.2.2024.
10:00
PIXSELL
VOYO logo

Nakon prošlogodišnjeg plavljenja Drave, Državni inspektorat naložio je HŽ Infrastrukturi sanaciju dijela prostora bivše praonice vagona u Botovu, no zbog spora između dviju HŽ-ovih tvrtki još se ne zna tko će sanirati jednu od najzagađenijih lokacija u Hrvatskoj.

Po podacima Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, bivša praonica teretnih vagona u Botovu jedna je od osam najzagađenijih lokacija u državi i predstavlja "crnu točku", odnosno lokaciju u okolišu visoko opterećenu otpadom, koju bi prema Planu gospodarenja otpadom RH trebalo sanirati do 2028. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riječ je o prostoru koji su do 2002. Hrvatske željeznice koristile za pranje vagona, uglavnom onih koji su prevozili naftne derivate. Zbog toga je i danas, više od 20 godina otkako je tamo dezinficiran zadnji vagon, zemljište natopljeno raznim kemikalijama, što je vidljivo i golim okom.

Još 2006. godine Vlada Ive Sanadera je za svog zasjedanja u Koprivnici najavila čišćenje terena koje se nalazi između Drave i jezera Šoderica. No, ništa se od tada nije pokrenulo, a praonica je tek povremeno, u negativnom kontekstu, spominjana u medijima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
GORI NAJVEĆE SVJETSKO ODLAGALIŠTE GUMA /

Debeo stup gustog crnog dima vinuo se u zrak, mnogi se pitaju koliko će biti zagađenje

Image
GORI NAJVEĆE SVJETSKO ODLAGALIŠTE GUMA /

Debeo stup gustog crnog dima vinuo se u zrak, mnogi se pitaju koliko će biti zagađenje

Praonica je ponovno postala zanimljiva javnosti nakon što se lani u kolovozu Drava izlila iz svog korita, prošla preko kontaminiranog tla i ulila se u jezero Šoderica. Postavljeno je pitanje koliko će poplava utjecati na širenje ostataka naftnih derivata iz praonice u jezero i podzemne vode.

Ubrzo nakon incidenta na teren su izašli stručnjaci Zavoda za javno zdravstvo Koprivničko-križevačke županije, čije analize su pokazale da jezero nije zagađeno, ali su rekli da su im mogućnosti ispitivanja kakvoće vode ograničene pa će se pravo stanje znati nakon što ispitivanje obavi Državni inspektorat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spor o nadležnosti za sanaciju terena

Iz Državnog inspektorata Hini su odgovorili da ispitani uzorci "odgovaraju standardima kakvoće za ocjenu kemijskog stanja površinskih voda propisanih Uredbom o standardu kakvoće voda". Ipak, inspekcija je naložila HŽ Infrastrukturi, kao vlasniku zemljišta, da sanira dio prostora.

No, još od podjele HŽ-a 2012. godine na tri zasebne tvrtke - HŽ Cargo, HŽ infrastrukturu i HŽ Putnički prijevoz, traje spor između HŽ Carga i HŽ infrastrukture o tome tko je nadležan za sanaciju terena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz HŽ Carga odgovornost prebacuju na HŽ Infrastrukturu kao vlasnika zemljišta, a iz HŽ Infrastrukture odgovaraju da sanaciju mora provesti onečišćivač, odnosno Cargo.

Iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja navode da je sanaciju praonice i dezinsekcijske stanice u Botovu treba provesti pravni sljednik onečišćivača, koji je utvrđen u inspekcijskom nadzoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz HŽ Infrastrukture pak poručuju da je u tijeku postupak utvrđivanja pravnog sljednika, odnosno odgovornog onečišćivača, tako da se i dalje ne zna hoće li sanaciju provesti HŽ Infrastruktura ili HŽ Cargo i hoće li uopće do 2028. godine to područje u Botovu biti sanirano.

POGLEDAJTE VIDEO: Varaždinske bale: Početak kraja ekocida starog 18 godina

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo