Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu mogao bi donijeti velike promjene u taksi prijevozu kada je u pitanju rad te službe u zračnim lukama, piše Jutarnji list.
Naime, prema dosadašnjoj regulativi taksi prijevoznici imaju pravo putnike preuzimati isključivo na području jedinice lokalne samouprave na kojoj su prijavljeni te ih do ostalih gradova i općina smiju samo dovoziti, ali ne i prihvaćati na povratku. Postoji mogućnost iznimki, no na to nikada nisu pristali u Velikoj Gorici pa su tako putnici iz Zračne luke Pleso na svoja odredišta mogli samo vozeći se isključivo u velikogoričkim taksijima.
Izmjene iduće godine
No, novim prijedlogom zakona to bi se trebalo promijeniti. A mogućnošću većeg izbora taksi prijevoznika i cijene prijevoza s, primjerice aerodroma, trebale bi pasti. Naime, start vožnje velikogoričkih taksija iznosi 16 kuna, vožnja po kilometru još devet, a usluga je 20 posto skuplja noću, na praznike ili na blagdane. Istodobno, primjerice, cijene taksista Radio taksi Zagreba dotle su nešto niže: start iznosi 10 kuna, cijena po kilometru još 6, a ukinute su više tarife noću i za blagdane. Upravo stoga dosad je putovanje do aerodroma bilo jeftinije nego povratak s njega.
No, nije to problem samo zagrebačkog i velikogoričkog područja. Na isti su upozoravale strukovne udruge i iz drugih dijelova Hrvatske pa su u Ministarstvu to odlučili razmotriti i izmjene donijeti novim Zakonom tijekom iduće godine.
"Autotaksi prijevoz je po svojoj naravi lokalni prijevoz te mislimo da odluku o tome na koji način će biti uređeno pružanje tih usluga treba ostati u nadležnosti jedinica lokalne samouprave. Ipak, postoje prijedlozi da se kroz odredbe Zakona o cestovnom prijevozu svim autotaksi prijevoznicima dopusti prijevoz do zračnih luka i od njih, neovisno o sjedištu. O tome će se stav zauzeti kod prvih izmjena Zakona, što bi, prema nekim naznakama, moglo biti tijekom sljedeće godine", poručuju iz Minisatsrtva prometa.