'BIO SAM TVRDOGLAV': / Rimac progovorio o usponu od garaže do svjetskog vrha: 'Jedva smo preživljavali, mučili smo se s isplatom plaća'

Image

'Mislim da je naša najveća vrijednost, da sutra firma nestane, je tih tisuću nevjerojatnih ljudi koje smo mi uspjeli okupiti i oni danas razvijaju baterije za Porsche, Aston Martin,

12.4.2021.
23:51
VOYO logo

Budući kampus Rimac Automobila u Svetoj Nedelji, na 200 tisuća kvadrata zemljišta, bit će novo sjedište poduzeća za dvije i pol tisuće zaposlenih. Osim proizvodnog pogona i testne staze, kampus bi trebao sadržavati i muzej, pa čak i domaće životinje. Dizajn i projektni plan Rimčeva novog sjedišta javnosti su predstavljeni jutros, a kampus bi trebao biti dovršen 2023. godine.

Od svom putu od garaže do svjetskog vrha Mate Rimac govorio je u RTL Direktu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja sam imao jasne planove onoga što želim, nekako je invertirano na ono što sam htio tada, otprilike je tu negdje, ali sam tada mislio da ću raditi veliku količinu automobila danas, a možda sa strane tehnologije i komponente za druge proizvođače, ali danas smo na jako malom broju automobila, ali želimo ići na stotine tisuće komada za baterije i druge pogonske sustave za velike proizvođače automobila. Ide sporije nego što sam ja mislio, ako gledam tadašnje planove, mislim da je danas firma puno dalje, ali ovako nešto izgraditi je dosta komplicirano", rekao je Rimac odgovarajući na pitanje je li kampus na 200 četvornih metara ono čemu je težio prije deset godina.

Image
OVAKO NEŠTO HRVATSKA NIKAD NIJE VIDJELA: /

Mate Rimac kreće u izgradnju kampusa od milijardu kuna! 'Pokazatelj da se može bolje'

Image
OVAKO NEŠTO HRVATSKA NIKAD NIJE VIDJELA: /

Mate Rimac kreće u izgradnju kampusa od milijardu kuna! 'Pokazatelj da se može bolje'

'Završetak prvog poglavlja, tek smo počeli...'

Upitan smatra li da će kampus biti fizička potvrda da je u samom svjetskom vrhu, Rimac je rekao da je to "završetak prvog poglavlja naše priče". Ja nekako vidim to prvo poglavlje, kampus je gotov, auti idu u cijeli svijet, svaki tjedan nekoliko auta izvozi se kupcima, tisuće baterijskih sustava...to je za mene prvo poglavlje gotovo. Tek smo počeli, nekako mislim da smo sad izgradili temelje, firma se jako mučila prvih godina i mi smo jedva preživljavali, većinu našeg postojanja, mučili smo se s isplatom plaća i najma. To se promijenilo u zadnjih par godina kad je uložio Porsche koja je bila ultimativna potvrda. Samo oni su dosad uložili preko 100 milijuna eura u firmu, Hyundai je uložio u firmu... Nemamo više tih muka preživljavanja, mogli smo se fokusirati na biznis, ali prvih 6,7 godina je uglavnom bilo preživljavanje", rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rimac u Svetoj Nedelji gradi kampus, a ne tvornicu. Najavio je i da će kampus biti otvoren građanima. "Nekako želimo raditi, uvijek što god radimo, pitati se zašto ljudi to rade tako. Za kampus smo htjeli da bude najbolje moguće mjesto za rad za naše zaposlenike jer isto želimo privući zaposlenike cijelog svijeta, ali budimo realni, ljudi se ubijaju kod nas, rade jako puno, i želimo da kad su već tako puno u firmi da uživaju koliko mogu, a plus naši posjetitelji, gosti, kupci da vide okruženje, mislim da je okruženje jako bitno. Isto tako želimo pružiti javnosti da sudjeluju s nama u tome, neće biti ograda, bit će otvoreno za javnost, naravno ne svaki dio", pojasnio je Rimac.

"Već danas naši zaposlenici mogu dovoditi ljubimce u firmu. Imamo hrpu pasa i čak nekad mačke. Imat ćemo sklonište za životinje, ali isto tako želim da proizvodimo hranu vlastitu, želim potaknuti na razmišljanje, danas vidiš slatku kravicu na televiziji, sutra je na tanjuru pa uzročno-posljedična veza. Ja živim od električnih automobila i često kažem u internacionalnim medijima da el. automobili nisu najjednostavnije rješenje za spriječiti globalno zatopljenje, ali imamo puno jednostavnije načine za to, a to je da promijenimo neke naše navike", dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trenutni broj zaposlenih je tisuću, a Rimac planira zaposliti 2500 ljudi. "Mislim da je naša najveća vrijednost, da sutra firma nestane, je tih tisuću nevjerojatnih ljudi koje smo mi uspjeli okupiti i oni danas razvijaju baterije za Porsche, Aston Martin, pogonske sustave, i ti ljudi i taj kadar, to znanje nije postojalo prije deset godina. Da ste me tada pitali možeš li naći 50 ljudi, nije ih bilo i mi smo to izgradili i to je naša najveća vrijednost. I od tih tisuću ljudi sad može nastati dvije tisuće itd.", rekao je Rimac.

'Potičem modernizaciju fakulteta'

Upitan smatra li da su fakulteti u Hrvatskoj postali kompetentniji, Rimac je rekao da "daju nekakvu osnovu, ali ja guram dosta agresivno sa fakultetima da se moderniziraju, da više rade manje teorijski, više projektno, ali to možda treba više pogurati, ne mogu na sto fronti".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodao je kako im je veći cilj stvoriti industriju. "Mi ne želimo samo pokazati da je ovo moguće samo u Hrvatskoj, nego želimo privući i druge da dođu. Recimo, Porsche je već uložio, Infinum i želimo nekako postići da tu dolaze tvrtke, proizvođači, ali ne s low cost radnim mjestima", zaključio je Mate Rimac.

Komentirao je i težinu uspjeha u Hrvatskoj. "Mislim da je ovo suludo do čega smo došli danas jer šanse su nam bile ravne nule i godinama su se možda malo povećavale, tek su se nedavno prešle 40-50 posto šanse da imamo dugoročni opstanak. Mi smo i dalje firma koja ima veliki potencijal i velike planove i vizije, ali dugoročni opstanak nam još nije osiguran kao i ostalim firmama. Ja sam bio tvrdoglav, htio sam dokazati da je to moguće u Hrvatskoj iako bi nam sigurno bilo puno lakše to negdje drugdje raditi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Često kažem da ljudi očekuju puno od drugih, da država riješi nešto... Ja ne gledam iz te perspektive, nego u Hrvatskoj jednostavno ne postoji ekosustav, ne postoji baza zaposlenika ne samo u autoindustriji. Probajte naći ljude koji su projektirali proizvodne linije, ima ih u Hrvatskoj, ali na kapaljku. Jednostavno nema industrije, taj cijeli začarani krug da ljudi iz industrije ne idu na fakultete i na fakultetima nemaju pravog iskustva u industriji, nema investitora, nema opskrbenog lanca", rekao je Rimac te dodao kako političari razumiju problem o kojem govori. "Konkretno za kampus, gradonačelnik Zurovec i premijer Plenković, svi su oni jako to podržavali, svi ministri koji su čuli za taj projekt", rekao je.

Ministar Ćorić je, vjerojatno ne namjerno, otkrio poslovnu tajnu da radite na projektu autonomnog automobila, bez vozača i da na tom projektu možete računati na potporu Europskog fonda na 200 milijuna eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rekao je i kako radi na projektu autonomnog automobila, bez vozača. "Odlučili smo se na taj projekt koji nismo htjeli objaviti dok nije pri završetku i već radimo dvije godine na tome i imamo već dosta toga napravljeno. Objavit ćemo nešto sljedeće godine", rekao je.

"Mislim da je već velika stvar da direktor najveće firme u Europi priča o nama. Ja mogu potvrditi da mi razgovaramo o tome, neke stvari su možda ne baš točno interpretirane, ja još ne smijem ulaziti u detalje", rekao je Rimac upitan o nagađanjima da bi i Rimac automobili mogli postati vlasnici Bugattija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O skupocjenosti električnih vozila

"Stvar nije binarna", rekao je Rimac pojašnjavajući kako rade i na proizvodnji samih automobila ali i na proizvodnji pogonskih uređaja i baterija. "Mi ustvari radimo i jedno i drugo. Mi ćemo sad razdvojiti firme na naše hypercars i tehnologiju i ovaj dio koji proizvodi hiperautomobile mora biti profitabilan, plan je proizvoditi između 500 i 100 automobila godišnje. Znači, to se ipak radi o 200-300 milijuna eura prihoda što je ipak značajno. Ali puno veći dio je tehnološki dio. C-2 počinjemo isporučivati krajem godine", rekao je.

Govorio je i o skupocjenosti električnih vozila. "Mi imamo veliki parking ispred firme i često me ljudi pitaju kad će taj parking biti na struju, ja im kažem nikad. Doći će do 20-30 posto auta na struju i onda će parking nestati jer ljudi neće više kupovati drugu najveću imovinu u svom životu koji koriste 4 posto vremena. To je iracionalno i s ekonomske i društvene perspektive i gubitak ljudskih života kroz vožnju...jednostavno, način na koji će transport funkcionirati u budućnosti će se skroz promijeniti, danas zvuči suludo, ali ja čvrsto vjerujem u to da je elektrifikacija samo jedan mali korak u tom smjeru i samo jedan mali element kako će mobilnost izgledati u budućnosti, a to je upravo na čemu radimo u ovoj drugoj fazi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na kraju komentirao je i to što ga uspoređuju s Elonom Muskom. "Mislim da smo zagrizli dosta velik zalogaj s ovim, imamo stalno upite i za avione, brodove, rekli smo da smo se fokusirali na auto industriju, ne želimo ići u druge industrije iako smo imali neke projekte. Prvo moramo dovesti firmu do toga da bude dugoročno održiva i to je dovoljno velik zalogaj bez Mjeseca", zaključio je Mate Rimac.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo