HDZ, SDP, Most i Živi zid su u Facebook kampanji
Europsku uniju uglavnom prikazivali kao „bankomat”, proizlazi iz
komparativnog istraživanja koje je financirao Europski
parlament.
Rezultat istraživanja, provedenog u sklopu projekta Platform Europe: European Elections Monitoring Centre koji koordinira Sveučilište Roma Tre, pokazuje da su stranke u predizbornoj kampanji najviše objave posvetile hrvatskim temama (66 % objava), a tek svaka osma objava u fokusu ima europske teme, dok u gotovo trećini objava Europska unija nije niti spomenuta.
Spomenute su stranke na Facebook strancima od 28. travnja do 20. svibnja objavile preko 400 neplaćenih objava povezanih s kampanjom, pri čemu je HDZ imao najviše objava povezanih s europskim izborima (139), SDP je imao 103 objave, MOST 97, a Živi zid 62., navodi se u israživanju koje su u Hrvatskoj provele dr. sc. Maja Šimunjak (Middlesex University London), Iva Nenadić, mag. nov. (Fakultet političkih znanosti) i Lana Žuvela, mag. nov. (Razvojna agencija Split).
Četiri najveće hrvatske političke stranke koje na izbore za Europski parlament izlaze samostalno, HDZ, SDP, MOST i Živi zid, EU su prvenstveno predstavljale kao izvor financijskih sredstava, zaključak je istraživanja.
„HDZ gradi Hrvatsku europskim novcem”, poruka je HDZ-ove Facebook kampanje.
Iznimka među promatranim strankama je SDP koji je više pažnje dao europskim temama te je narativ usmjeren na ambicije povezane s pozicioniranjem Hrvatske kao ravnopravne članice Europske unije.
HDZ je prikazivao EU najpozitivnije od svih stranaka, a sve stranke, osim HDZ-a, su također i kritizirale EU.
Živi zid je bio najkritičniji prema Europskoj uniji, a u fokusu je bilo neslaganje s migracijskom i poljoprivrednom politikom te iseljavanje mladih iz Hrvatske u druge europske zemlje. Usprkos tome, čak i Živi zid ističe priliku za razvoj Hrvatske putem EU fondova, dok je MOST, uz važnost korištenja sredstava iz EU fondova, zagovarao ideju kompenzacije putem EU fondova zbog velike emigracije u druge zemlje EU-a.