Radi se o najprometnijoj dionici svih hrvatskih autocesta, na kojoj godišnji dnevni promet prelazi 32.000 vozila, pišu Vijesti.hr. U sezoni taj broj skoči na 62.000 vozila dnevno, dok vikendima u sezoni ovom dionicom prođe i preko 70.000 vozila.
Prvi radovi tek za četiri godine
Projekt je pokrenula tvrtka Autocesta Rijeka - Zagreb (ARZ), koja namjerava u idućoj godini napraviti studiju izvedivosti. Direktor Tehničkog sektora ARZ Miro Škrgatić kaže kako će biti potrebno oko dvije godine za izradu projektne dokumentacije, te da se prvi terenski radovi mogu očekivati tek 2021. godine.
Vještak za cestovni promet Goran Husinec smatra kako rezultat studije isplativosti neće biti upitan. "To je usko grlo cijele autoceste prema moru. Najveći je problem i najveće gužve stvaraju se između Zagreba i Karlovca", smatra Husinec.
Financije iz EU fondova
Vrijednost projekta procijenjena je na 120 milijuna eura, a veći bi dio trebali financirati fondovi EU.
"Čak 85 posto bi trebala biti sredstva Europske komisije, a 15 posto bi trebala biti domaća komponenta koju bi trebalo osigurati u portfelju vlastite kompanije", kaže Škrgatić.
S obzirom da se radi o projektu koji nije građevinski zahtjevan, kasnije bi sve trebalo ići brže.
"To nije neka zahtjevna dionica. Nema nekakvih tunela i vijadukata koje bi trebalo raditi", pojasnio je Husinec.
Planira se širiti traku po traku kako se promet ne bi u potpunosti prekinuo. Ipak, mnogi će vjerojatno za vrijeme radova koristiti staru cestu prema Karlovcu. Stoga je dobro znati kako se na njoj upravo vrše radovi na pet lokacija kako bi se osigurala njena kvaliteta.