HŽ Cargo ima nedostatak lokomotiva koje bi vukle kompozicije s teretom. Sestrinsko poduzeće HŽ Putnički prijevoz pak u svom inventaru ima 66 dizelskih i elektro lokomotiva, no koristi ih samo 46. 10 do 20 lokomotiva koje HŽ Cargu nedostaju na dnevnoj bazi, ipak neće dobiti od HŽPP-a jer će ih oni radije prodati.
Plan restrukturiranja
Takva je odluka zaista neobična jer se radi o sestrinskim poduzećima, a HŽ Cargo se ionako suočava s privatnom konkurencijom za razliku od HŽ Putničkog prijevoza.
Problem nije uspjelo riješiti ni Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a kao glavni razlog tome navode plan restrukturiranja HŽ Putničkog prijevoza.
Prema tom bi planu HŽPP do kraja 2017. trebao intenzivirati aktivnosti i mobilizirati sve resurse s ciljem prodaje nekretnina i pokretne imovine, odnosno vagona i lokomotiva. Višak lokomotiva u posjedu HŽPP prosječne su starosti oko 30 godina.
Javni natječaji
Trenutno su otvorena dva natječaja za javnu ponudu za njih. Prodaje se tako po osam dizel i električnih lokomotiva po početnoj cijeni 3.75 milijuna kuna za električnu i 1.5 milijuna za dizel lokomotivu. Moguće je da će se one iznajmiti HŽ Cargu ako se kupac ne pronađe, no ta opcija još nije potvrđena.
HŽ Cargo je na upit Novog lista odgovorio da im je trenutni broj lokomotiva dovoljan, ali kako bi održali posao u ovoj godini, trebat će im još 14 lokomotiva.
'Zatražili smo od HŽ Putničkog prijevoza u dugoročni najam 10 električnih i četiri 4 dizelske lokomotive', rekli su iz HŽ Carga.