Clashovsku transformaciju iz troakordnog punk benda u stadionsku rock senzaciju, započetu na fantastičnom "American Idiot", kalifornijski trio dovršava na novoj političkoj operi o mladom paru koji lunja bespućima Sjedinjenih Država.
Od punkerskih početaka s bestselera "Doookie" ostali su još samo energija i nepogrešiv osjećaj za pop-melodiju, dok smo od noviteta dobili Springsteenovsku opsesiju veličanjem običnih ljudi i neznanih junaka prašnjavih američkih cesta, Beatlesovske harmonije najbolje iskazane u "Last Night On Earth" i grandiozne refrene pokupljene tijekom suradnje s U2.
Najbliže vlastitoj prošlosti Green Day dolazi u singlu "Know Your Enemy" i Ramonesovskoj "Murder City", no one su, ipak, ostale u sjeni kompleksnijih tema poput "Christian's Inferno" i "21 Guns". Presudnu ulogu u čitavoj priči odigrao je Nirvanin producent Butch Vig koji je veliku transformaciju izveo prilično bezbolno i učinio da "21st Centruy Breakdown" nimalo ne strši, već sasvim logično nastavlja diskografiju grupe.
Sve u svemu, radi se o najboljem albumu Billieja Joea Armstronga
i njegovog društvanceta, s iznimkom "American Idiota" koji ga je
nadvisio s "Boulevard Of Broken Dreams", baladom kakvu ovdje,
unatoč korektnim pokušajima (završna "See The Light"),
ipak nisu uspjeli snimiti.