Grčki Avax poslao je pismo premijeru Andreju Plenkoviću, ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću, Upravi i Nadzornom odboru Hrvatskih ceste te Središnjoj agenciji za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU). U pismu traže da austrijski Strabag treba biti isključen iz nadmetanja za gradnju pristupnih cesta Pelješkom mostu, dionice Duboka – Sparagovići.
- Butković još uvijek odgađa donijeti odluku o pristupnim cestama za Pelješki most: 'Sljedeći tjedan!'
Grci su svoj zahtjev potprijepili argumentima, među kojima navode i slučaj raskida ugovora talijanske tvrtke Autostrada Pedemontana Lombarda sa Strabagom zbog neispunjenja ugovornih obveza, a Talijani su od austrijske tvrtke pri tome naplatili 260 milijuna eura jamstva za dobro izvršenje radova, piše Večernji list.
Avax podsjeća i na slučaj kad je Strabag jednostrano raskinuo
ugovor s Elektroprivredom BiH za gradnju hidroelektrane Vranduk
zbog čega je naručitelj naplatio garanciju od Austrijanaca u
iznosu od 5,7 milijuna eura. Stoga Grci upozoravaju kako
je Strabag lažno naveo da nema iskustva s raskidom ugovora
kad je odgovarao na pitanje o tome u natječajnoj dokumentaciji za
pristupne ceste.
Osim toga, Avax smatra spornim i reference stručnjaka za
tunele koje je u svojoj dokumentaciji naveo Strabag, a sporno im
je i jamstvo za ozbiljnost ponude austrijske tvrtke za koje tvrde
da nije produženo pa tako i nije bilo valjano.
Grci su tako odlučili uzvratiti udarac Strabagu koji je srušio
odluku HC-a da ta tvrtka gradi pristupne ceste. Strabag je,
naime, u žalbi Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne
nabave (DKOM) naveo da u HC-u nisu utvrdili nepostojanje razloga
za isključenje Avaxa, a da su Grci trebali biti isključeni iz tog
nadmetanja jer su kažnjeni zbog sudjelovanja u nedopuštenim
kartelima. DKOM je uvažio Strabagovu žalbu i poništio odluku
o odabiru. Avax je pak zbog toga tužio DKOM Visokom upravnom
sudu, ali je taj spor izgubio.
Ponude na tom nadmetanju otvorene su prije više od godine
dana. Kao najpovoljnija bila je odabrana Avaxova od 464,9
milijuna kuna. Udruga GP Krk i Euro-asfalt iz BIH ponudila je
444,3, a grčki Aktor 464,6 milijuna kuna. Strabag je za taj posao
tražio 478,3 milijuna kuna. Ponuda Integral inženjeringa odbijena
je zbog neuobičajeno niske cijene, dok su ponude China Road and
Bridge Corporation i Colasa odbijene jer premašuju procijenjenu
vrijednost radova od 482 milijuna kuna.
U HC-u kažu da ne mogu paušalno komentirati navode u Avaxovom
dopisu jer ne raspolažu s dovoljno argumenata i dokaza na temelju
kojih bi, sukladno zakonu, donijeli mišljenje. Kažu i da će u
nastavku postupka pregleda i ocjene ponuda provjeriti dostavljene
dokumentacije, utvrditi relevantne činjenice te na temelju njih
donijeti odluku.