Volkswagen će u siječnju početi servisirati vozila radi Uklanjanja nepravilnosti pri korištenju softvera za lažiranje eko-testova. Sva vozila bit će popravljena do kraja iduće godine.
"U svakom slučaju unutra bi trebao biti ubačen drugi softver jer ovaj sam po sebi nije dobar i ne deklarira pravu vrijednost", izjavio je Kristijan Tičak, urednik magazina Auto motor i sport.
Stručnjaci ističu da su vozila tehnički ispravna i bez te zamjene. U Hrvatskoj je takvih 26.457 vozila. Od toga je 14.230 Volkswagenovih osobnih vozila te 2.564 gospodarskih. Audija je 2.517, Škoda 6.310, a Seata 836. Je li njihov auto među njima, vlasnici mogu provjeriti upisivanjem broja šasije na Volkswagenovim stranicama, nakon čega mogu na beplatan servis.
"To se odnosi isključivo na vozila s dizelskim motorom tipa EA 189 EUs s tri i četiri cilindra zapremine 1,2l,1,6l i 2,Ol, i pogođeni su softverom koji optimizira dušikove okside prilikom ispitivanja. Troškove za potrebne mjere snose marke Volkswagen koncerna i za naše kupce bit će potpuno besplatne", naveo je Volkswagen u svom priopćenju.
Riječ je o jednoj velikoj obmani građana, poručuje ministar zaštite okoliša, te najavljuje osnivanje Komisije koja će tražiti odštetu od njemačkog koncerna.
"Mi u Hrvatskoj ne možemo i nećemo dopustiti da bilo tko, pa makar bio i jedan od najvećih proizvođača na svijetu, obmanjuje naše građane jer to je pljuska Hrvatskoj", izjavio je ministar zaštite okoliša Mihael Zmajlović.
Tom logikom pljusku su dobili i ministri jer je Vlada putem javne nabave naručila 1.441 Volkswagen vozilo, od čega će, kako doznaje RTL, na zamjenu softvera morati oko dvije trećine. Točan broj utvrdit će Zmajlovićeva komisija.
"Jedna je šteta za okoliš i zdravlje ljudi koju treba utvrditi i drugo da li postoji i šteta utvrđena i za državni proračun s obzirom da se trošarine i naknade prilikom registracije vozila plaćaju po određenim emisijama", dodao je Zmajlović.
A to je emisija CO2, a ne spornog dušikova oksida, pa iz Volkswagena Hrvatska poručuju da ne znaju na temelju čega ih ministarstvo namjerava tužiti. Ako to ipak i učine, za Volkswagen će to biti tek kap u moru, jer im u SAD-u zbog prikrivanja 40 puta veće emisije dušikova oksida od dopuštene, prijeti kazna i do 18 milijardi dolara.