3.MAJ KAO ZATVOR? Bolna usporedba pokazuju tragediju radnika škvera: /

'Sjediti i ne imati što raditi, to je psihički najteže izdržati'

Image
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Od jeseni prošle godine samo se nužno održava ono što se dosad napravilo i ugradilo na dva poluzavršena broda, onaj za prijevoz automobila i samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta,

28.2.2019.
23:29
Goran Kovacic/PIXSELL
VOYO logo

Stečajna sutkinja Ljuljana Ugrin apelirala je na predsjednika Uprave Uljanika Emila Bulića i direktora '3. maja' Maksimiliana Percana da se izbjegne nepotrebno mrcvarenje ljudi koje ničemu ne pridonosi, a k tome stvara nepotrebne troškove brodogradilištu nakon što su predstavnici radnika opisali što znači za radnike škvera dolaziti svaki dan već mjesecima u škver, piše Novi list.

Image
PERNAROVO UPOZORENJE VLADI: /

'Brodogradilištu 3. maj prijeti sudbina Uljanika, nemojte reagirati tek kad se prestanu isplaćivati plaće'

Image
PERNAROVO UPOZORENJE VLADI: /

'Brodogradilištu 3. maj prijeti sudbina Uljanika, nemojte reagirati tek kad se prestanu isplaćivati plaće'

Baš kao da su u zatvoru

Cilj je da se u ovim narednim danima, do 12. ožujka dokad će se na riječkom Trgovačkom sudu najduže čekati s odlukom o stečaju '3. maja', radnike pusti da budu doma, da se ne moraju svaki dan snalaziti kako doći u brodogradilište samo kako bi tamo besposleni očajavali po halama i pogonima. Kako doznaje Novi list, upravo je to bila tema sastanka koji se održao jučer u 3. maju, međutim odgovora od direktora Percana još uvijek nema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sugovornici iz škvera ističu kako je upravo to, sjediti i ne imati što raditi, psihički najteže izdržati baš kao da su u zatvoru. Iako za razliku od njih, zatvorenici barem mogu računati na topli obrok.

Radnici to proživljavaju već pet mjeseci, od listopada prošle godine, kada je u riječkom brodogradilištu stalo sve osim gole administracije. Naime, zadnja nabavka materijala i opreme za brodove u bila je prije gotovo godinu dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetimo se, prva štekanja u proizvodnji zbog Uljanikove nelikvidnosti u Rijeci su počela još u ljeto 2017. godine kada su zastoji krenuli u predobradi čelika. Nakon čega su u razmacima od po par mjeseci lančano su počeli zastoji i po drugim pogonima, a onda je prošle jeseni stalo sve.

Nužna održavanja

Od jeseni prošle godine samo se nužno održava ono što se dosad napravilo i ugradilo na dva poluzavršena broda, onaj za prijevoz automobila i samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta, građen za Kanađane i Velika jezera. One se nastojer sačuvati od propadanja dok se čeka nađu način da se ovi brodovi završe i prodaju, a na novogradnji koja je na trećemajskom navozu već se poodavno ništa ne radi.

Radnici 3. maja odradili su u ljeto prošle godine jedan manji posao sa sekcijama za Cartubi i iz onog što su im Talijani platili uspjela se svima dati puna plaća za rujan, a dio njih uspio je dobiti i za listopad. Iako su najavljivali su iz Uprave da će se raditi još tih sekcija, ali ništa od toga se nije dogodilo.

Završilo u Saboru, a opet ništa

Hrvatsku javnost prije nekoliko dana potresla je vijest o radniku 3.maja koji je prodao invalidna kolica svoje kćeri, a zahvaljujući pomoći građana obitelj su donirana nova kolica i nešto druge pomoći, piše Novi list. Navedeni slučaj završio je i u Saboru, no sve je ostalo na prepucavanjima saborskih zastupnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S jučerašnjim danom u trećemajskom brodogradilištu bilo je zaposleno 916 radnika, a u ostalim društvima holdinga na riječkoj lokaciji još je 226 radnika. U posljednjih je godinu dana na riječkoj lokaciji svoju radnu knjižicu dobilo oko petstotinjak ljudi i to radnici mlađe dobi, dok ostali radnici čekaju rasplet događaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo