Sve o Europskom tjednu saznajte u novom tekstu u sklopu kampanje Prema europskom građanstvu koji financira Europska komisija (koja ne odgovara za sadržaj emisija i članaka). Projekt je to Hrvatskog pravnog centra kojeg provodi sa partnerom Adriatic Media d.o.o te pridruženim partnerima- lokalnim radijskim stanicama.
Tjedan će se obilježiti u svim županijama i brojnim gradovima.
Delegacija Europske komisije u Hrvatskoj organizira program koji će ponuditi puno informacija, edukacije, ali i zabave, najavila je voditeljica Info centra pri Delegaciji Avis Beneš.
Od 3. do 11. svibnja u Dubrovniku, Novskoj, Puli, Rijeci, Splitu i Zagrebu održavaju se Dani europskog filma. Uz film ide i multimedijalna izložba 'Ja građanin EU' koja će se protegnuti i izvan Europskog tjedna. Premijera je u Zagrebu 6. svibnja na Cvjetnom trgu, krajem svibnja se seli u Split, početkom lipnja je u Osijeku, a onda je od 12-15 lipnja u Rijeci. Kako je pojasnila voditeljica Info centra pri Delegaciji Beneš, riječ je o kupoli u kojoj će se na 12 interaktivnih ekrana prikazivati razna područja europske politike, s naglaskom na edukaciju građana što će se promijeniti u njihovim životima nakon 1. srpnja.
Ritam Europe na Bundeku 10. svibnja
Održat će se i treći po redu koncert Ritam Europe na kojem će pjevač Gibonni predstaviti novi album na engleskom jeziku. Koncert će se održati u petak, 10. svibnja, na zagrebačkom Bundeku. Nastupit će i bendovi Belfast Food i Kopito.
Hrvatska- 28. članica EU
Na svim će se događanjima organizirati nagradne igre, a nagrade su put u Brisel u prvom tjednu Hrvatskog članstvu u EU.
Uz sve to još ide i natječaj koji se provodi od kraja travnja, a završava 20. svibnja. Riječ je o natječaju 'Hrvatska- 28. članica EU' a koji se provodi među školarcima. Osnovnoškolski razredi, od 5-og do 8-og, za izradu svojevrsne karte Europske unije (jezične, kulturološke..) kao nagradu mogu dobit stolno računalo ili izlet u Lonjsko polje. Srednjoškolci za izradu stripa na zadanu temu dobivaju put u Brisel. Treća razina natječaja odnosi se na dizajnere, grafičare i kreativce, a pobjednik za najbolji slogan ili dizajn vezan za hrvatsko članstvo u EU dobiva nagradu od 5 do 15 tisuća kuna.
A uoči hrvatskog priključenja EU, građani imaju priliku testirati svoje znanje o Uniji kroz kviz EUNIGMA koji se do 28. lipnja emitira na javnoj televiziji.
Delegacija EK ulaskom Hrvatske u EU prestaje postojati
Voditeljica Info centra pri Delegaciji Europske komisije u Zagrebu Avi Beneš podsjetila je kako za Delegacijom, koja je svojevrsno veleposlanstvo Europske unije u Hrvatskoj, od 1. srpnja više neće biti potrebe.
"Ona prestaje sa svojim postojanjem nakon 13 godina. Odradila je tri velika mandata; praćenje pregovora i analiziranje političke i ekonomske situacije u zemlji, praćenje financijske pomoć kroz pretpristupne fondove EU i informiranje građana o politikama EU. Kako zadatak praćenja financiranja još nije završen, u Hrvatskoj će ostati mali tim Delegacije koji će projekte iz pretpristupog vremena, prvenstveno IPA projekte, privesti kraju."
Iako će se Delegacija ugasiti, ne znači da EU u Hrvatskoj više neće imati svoje predstavnike. Kako je pojasnila Beneš, u Zagrebu će ostati jedan manji ured, predstavništvo Europske komisije, koji će zajedno s predstavništvom Europskog parlamenta činiti Kuću Europe.
Kao što smo rekli, ulaskom Hrvatske u Uniju, zatvaraju se pretpristupni programi, no otvorit će se neki novi, a koji su sada na nivou Brisela. Za dobivanje tog novca, ističe voditeljica Info centra pri Delagaciji EK, morat će se malo više potruditi jer su procedure komplicirane, ali dobra je vijest da hrvatski postaje službeni jezik Europske unije pa će svi oni koji budu prijavljivali svoje projekte za europski novac opsežnu dokumentaciju moći pripremati na hrvatskom jeziku.
Hrvatskoj će iz strukturnih fondova biti na raspolaganju osam milijardi eura. Novac je to koji je rezerviran, ali čiji će priljev ovisiti o znanju i stručnosti hrvatskih građana koji će na brojnim natječajima morati uvjeriti Brisel da će ga dobro i korisno potrošiti.