Veliki posao težak 22 milijarde kuna koji bi trebao spasiti
proračun! Monetizacija je privukla velik interes najačih
svjetskih ulagača. Kako je dokumentacija opsežna, Vlada je
pomakla rok za prijave koji je bio određen za 15. studenog.
"Ministartvo prometa odlučilo je zbog velikog interesa
prolongirati prvi rok za još dodatni 21 dan", kazao je ministar
pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Imena potencijalnih koncesionara tako ćemo doznati tek početkom
prosinca kada se službeno predaju prijave. Ministar najavljuje da
će nakon toga sve teći predviđenom dinamikom.
"Sve ide svojom dinamikom i po našem termskom planu. Krajnji rok
monetizacije ostaje isti, a to je sredina sljedeće godine, a
jesen sljedeće godine možebitna uplata sredstava u proračun",
dodao je ministar prometa.
Dok se čeka novac od koncesije, Hajdaš Dončić otkriva da su neke
dionice cesta u Hrvatskoj višestruko preplaćene. Kao npr.
Velikogorička obilaznica. Naime, ugovori su se sklapali prije
nego su riješene osnovne stvari - dozvole i vlasništvo.
"Niko me ne može uvjeriti da je cijena poljoprivrednog
zemljišta koje košta 3 do 5 eura nekim nestašlucima naraste na
200 do 300 eura. To je pitanje za jednu dublju analizu svih
dosadašnjih ugovora", istaknuo je.
Ministar kaže da je zadovoljan sa sadašnjim upravama Hrvatskih
cesta. No upozorava da su problem tvrtke koje izvode
radove.
"To je problem građevinskog sektora jer neke tvrtke, neću ih
imenovati, nisu imale ni za gorivO, pa je nastajao komplatan
ćumez na gradilištima", naglasio je.
Ministar najavljuje da će za 10 dana biti gotovo radovi na
dionici od Splita do Ploča. Zvršava se uskoro i riječka
obilaznica i ulazak u Split iz Dugopolja. Sljedeće godine do
ljeta trebala bi biti gotova i dionica od VG do Lekenika premu
Sisku.
Natječaj za monetizaciju autocesta koji je trebao završiti 15. studenog biti će produljen za 21 dan. Kako RTL Danas ekskluzivno doznaje, rok za prijavu produljuje se zbog ogromnog interesa. Potvrdio je to i sam ministar prometa Hajdaš Dončić, koji je otkrio i zašto su se višestruko preplaćivale dionice cesta u Hrvatskoj, ali i da su takvi slučajevi potencijalan predmet dublje istrage.