Da djeca imaju mobitele, više nikome nije čudno. No pitanje je trebaju li ih teleoperateri poklanjati 6-godišnjacima. Iako je promocija mobitela zapravo namijenjena roditeljima, ne samim učenicima, u udruzi koja štiti prava korisnika kažu - takva akcija je pogrešna.
"Ne mislim da je nezakonito, ali svakako mislim da nije mudro niti moralno. Svi znamo da mobiteli imaju štetan utjecaj na ljudsko zdravlje, pogotovo na djecu u tom razdbolju do 10. godine života", smatra Đuro Lubura, predsjednik Udruge Telekom.
I pravobraniteljica za djecu misli da ovakav marketing nije u interesu djece. "Apsolutno je nedopustivo da je ciljana tako niska dob djece, to nije pošteno prema djeci. Oglašivači rade na taj način da sve čine primamljivim djeci koji vrše pritisak na roditelje da žele baš taj proizvod", rekla je pravobraniteljica Mila Jelavić.
Na taj način, kaže, od djece se stvaraju mali potrošači, a problem je i to što u školama ne znaju što s mobitelima. Neke ih zabranjuju, druge ne - jedinstvenog pravila nema.
"Meni se čini da bi na razini države trebalo ujednačiti pravila i da se onda ona poštuju", dodala je Jelavić.
Nema preporuke u kojoj dobi djetetu kupiti mobitel, kaže pravobraniteljica, roditelji trebaju odlučiti sami, a ne slušati teleoperatere.