Spasioci su u ponedjeljak nastavili s potragom za nestalima u havariji talijanskog kruzera, pošto su nešto ranije tijekom dana prekinuli posao s obzirom na to da se trup brod počeo pomicati s hridi na kojoj je nasukan.
Ronioci su povučeni nakon što su izvijestili da su čuli snažnu buku, a što je potaknulo bojazni stručnjaka da bi olupina mogla skliznuti na dubinu od 70 metara čime bi u potpunosti bila potopljena, a s njome i sve nade da se u brodu može naći još preživjelih.
Talijanski ministar zaštite okoliša Corrado
Clini upozorio je da bi potpuno potonuće broda na dubinu
od 70 metara moglo izazvati ekološku katastrofu. "Rizik po okoliš
na otoku Gigliju vrlo je visok. Cilj je izbjeći da gorivo iscuri
u more. Na tome radimo", rekao je Clini.
Pierluigi Foschi, čelnik kompanije Costa
Cruises, u čijem je vlasništvu brod, u ponedjeljak je izjavio da
je na brodu 2300 tona goriva, no da nema znakova curenja u more.
Foschi je također izjavio da je za nesreću, za koju se ispričao
suznih očiju, odgovoran kapetan broda koji nije poštivao pravila
tvrtke, prenijeli su talijanski mediji. U nesreći je poginulo
najmanje šestero ljudi.
"Do incidenta je dovela odluka da se brod skrene s idealne rute",
rekao je Pier Luigi Foschi u ponedjeljak na konferenciji za tisak
u Genovi. Još je rekao da brod koji se nasukao u petak nije
imao "nikakvih sigurnosnih problema". "Ti su brodovi
ultrasigurni. Ovo je izvanredan događaj koji nije
bilo moguće predvidjeti", rekao je.
"Tvrtka će zapovjedniku pružiti pravnu pomoć, no imamo obvezu
priznati činjenice i štititi sve djelatnike tvrtke. Ne možemo
nijekati ljudsku grešku u ovom tragičnom incidentu", rekao
je Foschi "Radilo se o inicijativi zapovjednika Francesca
Schettina za koju se odlučio po svojoj volji i protivno našim
pisanim i utvrđenim pravilima ponašanja", rekao je Foschi i
precizirao da nije riječ o ograđivanju od kapetana, nego od
njegova "ponašanja koje je izazvalo incident i s kojime tvrtka
nije bila upoznata".