Ne sviđa im se / Veganska ponuda u restoranima brze hrane nije zavarala ciljanu skupinu: 'Pokušavaju nas potkupiti'

Image
Foto: Shutterstock

Nova praksa uvođenja ovakvih opcija u restorane brze hrane koji poslužuju meso stvaraju moralne dileme za vegane

13.1.2020.
16:45
Shutterstock
VOYO logo

Burger King i KFC su u prodaju pustili svoje prve burgere na biljnoj bazi, no nisu svi vegani oduševljeni.

Burger Kingova veganska varijanta njihova najpopularnijeg sendviča na bazi soje, tzv. Rebel Whopper, peče se na istom grilu kao i meso, pa ga mnogi vegetarijanci i vegani odbijaju jesti, dok je KFC priznao kako su greškom prodali piletinu vegetarijancima koji su naručili njihov novi veganski burger, piše The Guardian.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova praksa uvođenja ovakvih opcija u restorane brze hrane koji poslužuju meso stvaraju moralne dileme za vegane, no Toni Vernelli, voditelj komunikacija za neprofitnu organizaciju Veganuary, kaže da je važno da se pokaže interes i potražnja za takvim proizvodima.

"Restorani brze hrane nemaju naročitu želju servirati mrtve životinje, već samo žele pružiti proizvod na kojem mogu ostvariti profit. Stoga, ako im možemo pomoći da zarade na proizvodima koji ne sadrže mrtve životinje, to može biti samo pozitivna stvar", izjavio je Vernelli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S druge strane, izvršni direktor Burger Kingovog partnerskog poduzeća Jose Cil rekao je da predstavljanje novog proizvoda na tržište nije smanjilo potražnju za mesnim proizvodima.

"Ne vidimo da gosti zamjenjuju originalni Whopper za vegetarijansku verziju, već samo da se privlače novi kupci", poručio je Cil.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Percepcija da su veganske alternative stvar profita umjesto etike, tu ciljanu skupinu iznimno obija.

"Očito je da su te opcije u ponudi samo kako bi privukle nove kupce. Oni neće zaustaviti ubojstva životinja. Aktivisti razotkrivaju pokolje i mučenja koja ti restoranski lanci uzrokuju životinjama. Šefovi su prestravljeni, pa nas pokušavaju potkupiti ovakvim proizvodima, pretvarajući se da su naši prijatelji", zaključila je aktivistica za prava životinja Nancy Nussbaum.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Karin Ridgers, osnivačica online kanala Veggie Vision, svjedočila je problemu kojeg donosi dilema u vlastitoj obitelji.

"Veganka sam 25 godina i neću ni kročiti u McDonald's ili KFC, ali moj 13-ogodišnji sin se poveselio kada je čuo da restoran Greggs poslužuje veganske rolice i rekoa kako sada napokon može ići sa svojim prijateljima u restorane brze hrane", rekla je Ridgers.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vernelli vjeruje da su ovakve opcije važne za imidž veganstva.

"Konstantno nam je rečeno da je skupo biti vegan i da je to privilegija srednje klase, tako da ovo pomaže pobiti argument da se radi o elitističkoj praksi", zaključio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako veganstvo postaje popularnom praskom, ovakve su rasprave neizbježne, a vegani će morati odlučiti dokle sežu njihove granice, piše The Guardian.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo