Zastupnici Europskog parlamenta prihvatili su prijedlog Komisije da standard za povezivanje automobila putem interneta bude wi-fi tehnologija, čime je otklonjen prijedlog kompanija poput BMW-a i Deutsche Telekoma da se izabere standard baziran na mrežama 5G.
Umrežavanje automobila moglo bi proizvođačima automobila, telekomunikacijskim kompanijama i proizvođačima opreme donijeti milijarde eura prihoda, procjenjuju analitičari.
Stoga je odabir standarda u Europskoj uniji potaknuo žestoko lobiranje, u kojem su se na strani zagovornika wi-fi tehnologije našle kompanije poput Renaulta, Toyote, NXPa, Autotalksa i Kapsch TrafficComa. Na suprotnoj su strani zagovornici tehnologije bazirane na novoj generaciji mobilnih mreža 5G, poput Daimlera, Forda, grupe PSA, Deutsche Telekoma, Ericssona, Huaweija, Intela, Qualcomma i Samsunga.
Wi-fi tehnologija u prvom redu povezuje automobile, dok tehnologija bazirana na mrežama 5G povezuje automobile i uređaje u okruženju, uz široku lepezu mogućnosti primjene, od zabave, preko podataka o prometu do opće navigacije. Komisija je predložila wi-fi uz obrazloženje da je dostupan i da će za razliku od 5G-a poboljšati sigurnost na cestama.
Nisu svi oduševljeni
Kritičari, pak, upozoravaju na to da je zahtjev da nova tehnologija omogućuje modifikacije kako bi se osigurala kompatibilnost sa starijom tehnologijom nerealan i da koči inovacije. "Aktualni prijedlog Komisije ne jamči ravnopravnost postojećih tehnologija (...) jer nameće diskriminatornu interoperabilnost i kompatibilnost s novijim tehnologijama", upozoravaju iz lobističke grupe 5GAA.
Kritike su stigle i iz telekomunikacijskog sektora u kojem su se nadali usvajanju standarda baziranog na tehnologiji 5G jer su uložili puno u uspostavu novih mreža. "Europa ne može propisati samo jednu tehnologiju za umreženu vožnju. Zemlje EU-a mogu to ispraviti tako da u igru vrate 4G i 5G - na kocki je globalna konkurentnost i sigurnost", izjavila je glavna direktorica lobističke grupe ETNO Lise Fuhr.
Nakon Europskog parlamenta, o prijedlogu Komisije mora glasati i Europsko vijeće, a još se ne zna kada.