Odbor za promet i turizam Europskog parlamenta usvojit će u četvrtak svoje stajalište o ažuriranju pravila EU-a o vozačkim dozvolama, kako bi se poboljšala sigurnost na cestama i približilo cilju od nula smrtnih slučajeva na cestama do 2050.
Prema najavama, moglo bi doći do nekih velikih promjena. U skladu s ciljevima digitalne tranzicije i jedinstvenog tržišta EU-a, zastupnici će glasati o izdavanju mobilnih dozvola uz fizičke.
Također, odlučit će hoće li se uvesti dvogodišnji probni rok i nulta tolerancija na vožnju pod utjecajem alkohola za vozače početnike.
Uoči usvajanja stajališta, već u ponedjeljak su ministri prometa država članica EU-a usvojili zajedničko stajalište o novim pravilima u području sigurnosti na cestama, a koja uključuju direktivu o vozačkim dozvolama i razmjenu informacija o prometnim prekršajima.
POGLEDAJTE VIDEO: DORH iz medija saznao da je Banožić pušten iz bolnice: Je li uopće ispitan i je li mu oduzeta vozačka dozvola?
Probno razdoblje za mlade vozače
Sve to dolazi nakon što je Europska komisija u ožujku ove godine predložila uvođenje jedinstvene digitalne vozačke dozvole u EU-u, ali i nova pravila koja će olakšati naplatu prometnih kazni počinjenih u nekoj drugoj zemlji članici, kao i oduzimanje vozačkih dozvola.
Predloženo je i da mladi vozači s navršenih 17 godine mogu polagati ispit te voziti ako su s njima stariji vozači. Također, velika promjena bi mogla biti i prijedlog da se uvede probno razdoblje za mlade vozače koje bi trajalo najmanje dvije godine od polaganja ispita, ali i pravilo nulte tolerancije na vožnju pod utjecajem alkohola za mlade vozače.
Od noviteta, predlaže se i proširenje popisa prometnih prekršaja koji će se kažnjavati na razini EU-a. EU ima u planu regulirati i prijedlog zakona o razmjeni informacija o prometnim prekršajima, a čime će se omogućiti da se odluka o oduzimanju vozačke dozvole u jednoj zemlji članici primjenjuje u svim članicama.