SMIJU LI SE PROPITKIVATI KORONA-MJERE U NJEMAČKOJ? 50 /

glumaca je to pokušalo; Javnost ih je izvrgla ruglu, ali neki ih uzdižu

Image

Pedeset glumaca objavilo je 50 videa u sklopu kampanje kojom se satirički i ironično osvrću na nove epidemiološke mjere u Njemačkoj, što su na nož dočekali mediji,

29.4.2021.
15:20
VOYO logo

Što se u Njemačkoj smije, odnosno ne smije reći o pandemiji koronavirusa i vladinim epidemiološkim mjerama, na svojoj je koži osjetilo 50 najpoznatijih tamošnjih glumaca. Oni su u okviru kampanje "Zatvorimo sve" (Alles dicht machen) objavili 50 ironičnih i satiričnih videa s komentarima vladinih mjera za suzbijanje zaraze. Ubrzo su te snimke postale top tema na društvenim mrežama, ali i u medijima, piše Al Jazeera Balkans.

Većina glavnih medija, analitičara i javnih ličnosti sasula je salvu kritika na njihov račun, optužujući ih da zanemaruju patnje bolesnih, rođaka preminulih, ali i zdravstvenih djelatnika. Mediji su bili među prvim i najglasnijim kritičarima ironiziranja epidemiološke situacije u Njemačkoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Da, u slobodnoj zemlji možete, naravno, reći da vam covid-mjere ne odgovaraju, da su nametnute društvu, da je korona-politika sve samo ne savršena. Ali kako? Činjenica da poznate ličnosti ismijavaju mjere, može se opisati kao umjetnost, ali i kao ogroman nedostatak ukusa. Za rođake 80.000 preminulih od posljedica COVID-a, kao i za bolničko osoblje, ovi njihovi uradci su nepodnošljivi”, ističe dnevnik Augsburger Allgemeine.

Kada zvijezda najdugovječnije i najpopularnije njemačke televizijske serije "Mjesto zločina", Richi Müller, preporučuje "disanje kroz dvije vrećice" kako bi se prekinuo lockdown, prema ocjeni lista Passauer Neuen Presse, onda je to "ne samo prilično sumorna šala, već cinično zanemarivanje patnje pacijenata u jedinicama intenzivne njege, koji se na respiratorima bore za život".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'SIGURNOSNA KOČNICA' STUPA NA SNAGU: /

Njemačka je uvela nove rigorozne mjere, pa čak i ono od čega su ljudi najviše zazirali

Image
'SIGURNOSNA KOČNICA' STUPA NA SNAGU: /

Njemačka je uvela nove rigorozne mjere, pa čak i ono od čega su ljudi najviše zazirali

Pohvale s krive strane

S druge strane, glumci su za svoje javno izrečeno mišljenje dobili i salve pljeska. No, od koga? Najviše ih je hvalila ultradesna Alternativa za Njemačku (AfD), potom teoretičari zavjera, antikoronaši i pokret slobodno-mislećih (querdenker), koji se koristi kao naziv za sve koji prosvjeduju protiv mjera. To je bio još jedan razlog kritika medija.

"Također je neoprostiva naivnost kojom je potisnuto to da bi okupljeni pripadnici desnice oko AfD-a, ‘querdenkeri’ i teoretičari zavjere mogli odmah zloupotrijebiti video kampanju u svoje svrhe", stav je uredništva Passauer Neuen Pressea.

Nakon takvih kritika odmah se oglasio Richi Müller ogradivši se od desničara te istaknuvši da "nije imao namjeru vrijeđati i sprdati se s ljudima", već da je sa svojim kolegama htio ukazati na teški položaj ljudi koji su se zbog epidemioloških mjera našli u problemima, poput ugostitelja, umjetnika i vlasnika malih trgovina. Dodao je i da je iznenađen kritikama, ali i da ih razumije. "Ne bih rekao da je kampanja bila uspješna. Zato se i distanciram, tako da to ne postane uspješno", ustvrdio je u svom razgovoru za NTV.

'Ironičan komentar'

Pojedini glumci, poput Ulrike Folkerts i Mereta Beckera, povukli su se iz kampanje i obrisali svoja videa. Čini se da su kritike jako pogodile Folkerts, koja sad tvrdi da su epidemiološke mjere "apsolutno ispravne" te da je njeno sudjelovanje u kampanji "greška jer se videa mogu pogrešno protumačiti".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čuveni njemački glumac, Jan Josef Liefers se, unatoč najžešćim kritikama koje je pretrpio, nije povukao iz kampanje, već ju je nastavio gorljivo braniti ističući da ona "kritizira odluke moje vlade o koronavirusu" te da njegov video treba shvatiti kao "ironičan komentar". Taj "ironičan komentar" vidjelo je nekoliko milijuna ljudi te je izazvao najviše pozornosti jer otvoreno kritizira ponašanje medija u pandemiji, ali i to da se stalno mali broj istih stručnjaka proglašava mjerodavnima za suzbijanje pandemije.

"Ostanite zdravi. Budite očajni, ali nemojte sumnjati u to što vam govore. Podržavajte korona-politiku vlade", ističe on na kraju svog videa, a tu rečenicu kažu gotovo svi glumci na kraju svojih uradaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Liefer je u razgovoru za regionalni javni servis WDR priznao da kampanja evidentno nije uspjela “čim morate toliko objašnjavati” o čemu se radi. "Ona nije bila namijenjena zavaravanju građana naše zemlje. I mi smo građani ove zemlje. Mislite li da nas nije briga za sve ovo? Radi se o tome da privučemo pažnju", rekao je Liefers, koji je na društvenim mrežama, ali i u medijima proglašen teoretičarem zavjera i pristašom krajnjih desničara i "querdenkera".

Treba li propitkivati politiku?

Ipak, pojedini komentatori brane umjetnike retoričkim pitanjem - zar nije jedan od ključnih zadataka umjetnosti u demokraciji da propitkuje politiku? "Ovi glumci nisu učinili ništa drugo. Nisu ni jednim slovom tvrdili da im nije stalo hoće li se ljudi u mukama ugušiti na respiratoru ili omalovažili nevjerojatno stresan i divljenja vrijedan rad medicinskog osoblja. Ali njih upravo za to sada optužuju, a to je ništa više nego običan populizam", ističe komentator Neuernberger Zeitunga.

U obranu glumaca je stao i najpoznatiji njemački televizijski voditelj Günther Jauch, koji je i sam prebolio koronavirus. U razgovoru za Judischen Allgemeine ističe da pojedine glumce poznaje vrlo dugo te da mnogi građani nisu razumjeli sve razine umjetničkog govora. Dodao je da su mnogi od glumaca užasno nesretni zbog toga jer su njihova videa instrumentalizirali negatori pandemije i AfD.

"Jedan Jan Josef Liefers nema nikakve veze sa AfD-om, 'Građanima Reicha', teoretičarima zavjera, korona-ignorantima i ovima što nose kape od aluminijske folije", istaknuo je poznati voditelj, dodavši da je tragično to što setakvi sada raduju. "Oni jednostavno žele Liefersa pogrešno protumačiti", zaključio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo