E DA BAREM MI TAKO... / Slave treću obljetnicu besplatnog javnog prijevoza i svi su zadovoljni: Pomaže biti bogat i imati malo stanovnika

Image
Foto: Profimedia

Biti bogat i imati mali broj stanovnika, naravno, pomaže. Ima samo oko 640.000 građana i svaki od njih, u smislu BDP-a po stanovniku, vrijedi oko 99.900 eura godišnje

26.3.2023.
9:57
Profimedia
VOYO logo

Tko živi u maloj europskoj državi Luksemburgu već tri godine ima besplatan javni prijevoz, piše euronews.

Nije iznenađujuće da na treću godišnjicu naizgled vrlo skupe javne inicijative gotovo svi koji koriste tramvaje, autobuse i vlakove u maloj državi EU-a kažu da su zadovoljni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Budući da je besplatan, lakše je brzo donijeti odluku, birati između javnog ili osobnog prijevoza. To znači da je vrlo pozitivan za okoliš i praktičan," rekao je muškarac čekajući tramvaj u gradu Luxembourgu.

Biti bogat i imati mali broj stanovnika, naravno, pomaže. Ima samo oko 640.000 građana i svaki od njih, u smislu BDP-a po stanovniku, vrijedi oko 99.900 eura godišnje prema najnovijim podacima Svjetske banke iz 2021. Usporedite to s prosjekom svakog građanina u susjednoj Francuskoj sa samo 35.200 eura godišnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
KREATIVNO ZAOKRUŽIVANJE /

Split objavio nove cijene u eurima: Skuplje parkiranje, ali će zato javni prijevoz biti jeftiniji

Image
KREATIVNO ZAOKRUŽIVANJE /

Split objavio nove cijene u eurima: Skuplje parkiranje, ali će zato javni prijevoz biti jeftiniji

Protiv zagađenja i klimatskih promjena

Kao što ste možda pogodili, besplatan prijevoz ima svoju cijenu; novac poreznih obveznika u konačnici ga financira – ali to ga čini pravednijim, objašnjava ministar mobilnosti i javnih radova.

U tome je veća pravednost jer oni koji plaćaju mali porez ne plaćaju ništa ili vrlo malo u ovom sustavu, stvarno je besplatno. A oni koji plaćaju veći porez, očito, imaju cijenu koja je možda malo viša", rekao je François Bausch.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Luksemburg ga također promiče kao način borbe protiv zagađenja i klimatskih promjena navodeći ljude da iz vozila prijeđu u vlakove i autobuse. Ali za sada su automobili još uvijek najbolji, iako neki Luksemburžani već smatraju besplatni prijevoz pravom, a ne velikodušnim darom vlade.

“To omogućuje svim stanovnicima pograničnih područja, posebno onima iz Belgije, Njemačke i Francuske, jednostavno putovanje. A uz to je i dobar oblik slobode. Ovoga nema u Francuskoj. Manje je kontrolora, manje je gnjavaže", rekla je još jedna sretna korisnica tramvaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo