SUPERJUNAK IZ SUSJEDSTVA /

Robin Food u borbi protiv gladi: 'Hranu dovodim do onih kojima je doista potrebna'

Image
Foto: Thinkstockphotos.com/Arhiva

Trgovina je stvorena kao market u kojima su artikli na policama bar 50 posto jeftiniji nego u drugim trgovinama

15.1.2019.
17:18
Thinkstockphotos.com/Arhiva
VOYO logo

Robin Food, odnosno, Dalibor Matijević, rodom je iz sela Šimići pored Banjaluke, završio je Strojarski fakultet u Mariboru, a potom kreirao platformu naziva RobinFood, koja spaja ponuđače hrane s potrebitima. Svoju biznis ideju je razvijao u Sloveniji, a na njenom razvoju je radio od 2016. godine.

''Ideju sam dobio od strane logističkog centra PTC u Ljubljani, koji je najveći centar ovog tipa u regiji. Oni su mi rekli da imaju otpada u vrijednosti od nekoliko milijuna eura godišnje. Tada nisam imao pojma što znači lanac opskrbe hranom pa smo počeli o tome razmišljati te smo započeli s prvim projektom. Prvo smo krenuli s prodajom robe, koja ostaje u zalihama s ciljem da se ona ne uništi, već da se proda i da se dobije novac za to. U suprotnom bi kompanije plaćale uništenje, transport te hrane i poslovale bi s gubitkom. Tako smo počeli, a ja sam se krajem 2016. godine , shvativši da ljudi pate jer nemaju hrane, zapitao zašto ne bih bio kao Robin Hood pa stvorio nekog super junaka koji bi pomagao siromašnima'', prisjetio se Matijević početaka za impulsportal.net

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Tako je nastao RobinFood,te sam počeo stvarati cijelu priču o tome i stvorio, ne samo njega, već i ostale junake koji su s njim. Tako smo mi to počeli raditi i počeli smo s dućanom u Mariboru, a drugi je bio u Ljubljani, objasnio je Matijević, koji je razvio aplikaciju koja spaja dobavljače, odnosno sve osobe koje imaju višak hrane s potrebitima.

Aplikacija funkcionira tako da dobavljač, koji u svom skladištu ima neku robu koja je na zalihama i koja je pred isticanjem roka trajanja, ili joj je ambalaža oštećena, odlazi na platformu, prijavljuje se i dobiva potvrdu da je klijent. Ako je sve u redu, on nudi svoju robu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Klijenti se također izjašnjavaju i o tome u koju državu žele prodati svoju robu. Još jedna opcija je da RobinFood donira tu hranu nekim humanitarnim organizacijama ili osobama kojima je stvarno potrebna. Trgovina je stvorena kao market u kojima su artikli na policama bar 50 posto jeftiniji nego u drugim trgovinama. Trenutno radimo na tome da RobinFood postane i kanal za doniranje u humanitarne svrhe. Aktivirat ćemo RobinFood banku, kao mrežu koja će okupiti sve humanitarne organizacije na jednom mjestu'', objašnjava Matijević.

U priču su se uključili i klijenti iz Velike Britanije, Irske, Poljske, Slovenije, a trenutno su u pregovorima i s kompanijama iz Bosne i Hercegovine te Makedonije. Trgovina je stvorena kao market u kojima su artikli na policama bar 50 posto jeftiniji nego u drugim trgovinama. Iz RobinFooda ističu da se razmjena hrane planira strateški, kako se hrana iz, npr. Bosne i Hercegovine ne bi slala u Irsku. Veoma je bitno poznavati lokaciju prodavača i radijus u kojem bi on mogao ponuditi svoju hranu. Trenutno surađuju s nekoliko stotina klijenata.

''Mi smo na platformi orijentirani prema kvaliteti. Trenutno imamo nekoliko stotina klijenata, a ja bih bio zadovoljan i s desetak dobavljača ako su najveći u regiji. Tada bi ih također bilo dovoljno, jer su zalihe hrane, koje se mogu dobiti od tih 10 najvećih dobavljača, ogromne. Imamo i oko 1.000 korisnika koji mogu kupiti robu, a oni koji kupuju tu robu se uvijek vrate, pričaju o nama svojim prijateljima, pa na marketing trošimo oko 300 eura godišnje. Sve ostalo je došlo prirodno, jer su ljudi oduševljeni i dnevno imamo oko 150 do 200 kupaca'', ističe Matijević.

Velikim kompanijama koje se bave trgovinom hranom je ovo prilika da zalihe hrane, koju bi inače bacili, prodaju, i tako spriječe poslovanje u minusu. Kupcima je omogućeno da namirnice dobiju po izuzetno niskim cijenama. Ovo je posebno bitno za izuzetno siromašne obitelji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Daljnjom komercijalizacijom ove platforme bi se u mrežu uključile i humanitarne organizacije koje bi tu hranu dostavljale ugroženim obiteljima bez interneta ili telefona potpuno besplatno.

''Smatram da RobinFood neće biti samo EU proizvod, već da će pomagati u smanjenju gladi siromašnim zemljama. Robin Food je tu da im pomaže, sklapa suradnje i kroz komercijalizaciju omogući da svi oni sebi mogu priuštiti malo više osim pukog preživljavanja iz dana u dan. Naša priča nema samo financijsku stranu, želimo iskoristiti stanje na tržištu, stvoriti nove prilike i omogućiti ljudima lakši život'', zaključio je Matijević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo