od ove godine / QR kodovi, isti propisi, simulatori u autoškolama. EU uvodi promjene oko vozačkih dozvola

Image
Foto: Shutterstock

Duljina oduzimanja vozačke dozvole (npr. zbog vožnje u alkoholiziranom stanju) trebala bi biti standardizirana i međusobno priznata

6.1.2023.
9:38
Shutterstock
VOYO logo

Nova direktiva o vozačkim dozvolama mogla bi se usvojiti u 2023. godini od strane Europske unije, a iako je to samo prijedlog, poznate su pravne konture koje će ići na usvajanje europskim tijelima.

Kako prenosi Fenix, po novom bi se vozačka dozvola B kategorije odnosila samo na motorna vozila do ukupne dopuštene mase od 3,5 tone. Većinu mobilnih kućica stoga ne bi smjeli voziti vlasnici vozačke dozvole ove kategorije jer su preteške. Zbog toga je planirano povećanje dopuštene ukupne mase na 4,25 tona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Već nekoliko godina vozačka dozvola (kategorija B) u Njemačkoj može se produžiti do vozačke dozvole B196. To omogućuje vožnju lakih motocikala do 125 ccm, ali samo u Njemačkoj. To bi se moglo promijeniti s 4. Direktivom o vozačkim dozvolama: propisi koji su se prije primjenjivali samo na nacionalnoj razini bit će u budućnosti priznati u cijeloj EU. Tada bi bilo moguće putovati preko državnih granica s motociklom od 125 ccm.

Image
POSTIGNUT DOGOVOR /

Božinović popustio: Liječnici pacijentima ipak neće oduzimati vozačke dozvole

Image
POSTIGNUT DOGOVOR /

Božinović popustio: Liječnici pacijentima ipak neće oduzimati vozačke dozvole

Što se tiče minimalne dobi, ona bi se za vozačke dozvole kamiona ili autobusa mogla smanjiti na 18 godina. U Njemačkoj se, na primjer, C kategorija za kamione može steći tek s 21 godinom, a D kategorija za autobuse tek s 24 godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U cilju je i da odgovarajuća aplikacija na pametnim telefonima bude dovoljna u slučaju policijske kontrole ili prilikom iznajmljivanja automobila. QR kod se također razmatra za umjesto trenutnog čipa kako bi bila otpornija na krivotvorenje.

Do sada nije bilo moguće položiti teoretski i praktični vozački ispit u različitim državama članicama Europske unije. Kako bi se uzela u obzir sve veća mobilnost stanovništva, to bi trebalo dopustiti u budućnosti. Za to bi se morali pojednostaviti dosadašnji propisi o boravku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U tijeku su i rasprave da se s praktičnom nastavom započne tek nakon uspješno položenog teorijskog ispita. U budućnosti bi se barem dio vozačkog ispita mogao polagati i na simulatorima. Obvezni tečaj osvježenja znanja godinu dana nakon dobivanja vozačke dozvole namijenjen je smanjenju broja nesreća. Stručnjaci za sigurnost na cestama preporučili su ovu mjeru.

Duljina oduzimanja vozačke dozvole (npr. zbog vožnje u alkoholiziranom stanju) trebala bi biti standardizirana i međusobno priznata. Zabrana vožnje uvedena u Italiji onda bi se također primjenjivala u Njemačkoj. U tom kontekstu također se traže jedinstvene granične vrijednosti za konzumaciju alkohola i droga, bodovni sustavi u različitim zemljama trebaju se uskladiti, a podaci o vozačkim dozvolama svih građana EU-a trebaju se pohraniti u europsku bazu podataka. To bi trebalo olakšati policijske provjere.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo