PUTIN ZADIVIO SVIJET NOVOM LIMUZINOM: /

'Time je poslao snažnu poruku da je spreman na izolaciju i da se može nositi sa Zapadom'

Image
Foto: AFP

Aurus Kortež, limuzina kojom se Putin dovezao na predsjedničku inauguraciju, stopostotni je ruski proizvod.

7.5.2018.
22:59
AFP
VOYO logo

Za razliku od svojih prijašnjih inauguracija kada je u Kremlj stizao Mercedesom, Vladimir Putin u ponedjeljak se na četvrtu predsjedničku inauguraciju dovezao impresivnom limuzinom domaće proizvodnje Aurus Kortež koju nazivaju svojevrsnim križancem Mercedesa Benza S klase i Rollse-Roycea Phantom.

Image
PUTIN PRISEGNUO NA ČETVRTI PREDSJEDNIČKI MANDAT: /

'Učinit ću sve za Rusiju, to je smisao mog života'

Image
PUTIN PRISEGNUO NA ČETVRTI PREDSJEDNIČKI MANDAT: /

'Učinit ću sve za Rusiju, to je smisao mog života'

Putinov Kortež 'kulerskiji' od Trumpovog Cadillaca

Zanimljivo je da su svi sovjetski vođe nakon Staljina vozili se u golemim limuzinama ZIL domaće proizvodnje, a tu je tradiciju prekinuo Boris Jeljcin kojeg su savjetnici nagovorili da za službenu limuzinu uzme Mercedes. I sam Putin do ovog mandata vozio se u Mercedesu Pullman, a njegova odluka da promijeni službeno vozilo tumači se željom za pokazivanjem ruskog patriotizma, ali i sposobnosti ruske industrije da proizvede prvoklasna vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nije stoga nevažno ni to što je ruska agencija RIA naglašavala izjave nekih uzvanika na ceremoniji inauguracije koji su kazali da je Putinova nova limuzina "više kul od Trumpovog Cadillaca".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Žele konkurirati Mercedesu, Rolls-Royceu i Bentleyju

U patriotskom je duhu i izvjestitelj televizijske postaje Rossiya 24 oduševljeno ponavljao da je Putinova limuzina "izrađena u Rusiji od ruskih dijelova i rukama ruskih stručnjaka". Ipak 'kortež' (što na ruskom znači "povorka") nije stopostotno ruski proizvod jer je motor tog vozila razvijen uz pomoć inženjera iz Porschea, piše France24.

Projekt 'kortež' započet je 2013. godine i država je u njega uložila 12,4 milijardi rubalja, što je otprilike 197 milijuna dolara, a proizvodnja prvih vozila počela je prošle godine. (N)ova limuzina dugačka je nešto više od šest metara, a u komercijalnom smislu - performansama i cijenom - Rusi njome žele konkurirati na tržištu Mercedes-Maybachu, Rolls-Royceu i Bentleyju.

Image

Blindirano čudo od šest tona i sedam metara

Govoreći o Putinovom izboru limuzine za ovu inauguraciju, politički analitičar i stručnjak za Rusiju Branimir Vidmarović, kazao je za RTL da je ruski predsjednik time odaslao jednu vrlo snažnu poruku.

"To je snažna poruka kojom Putin želi poručiti da je spreman na izolaciju i da se želi i može nositi sa Zapadom. Taj automobil u potpunosti je koncipiran i proizveden u Rusiji. Od motora W12 koji ima preko 800 konjskih snaga, transmisijom od 9 brzina, okretni moment od 1000 Nm... Sve je proizvedeno u Rusiji, pa čak i aluminijski naplatci i gume. Ovo je blindirano čudo od šest tona i sedam metara. Navodno, kažu, da će automobil krenuti u komercijalnu proizvodnju i da će ga koristiti svi ruski činovnici koji će presjesti u automobil ruske proizvodnje koji se zove Aurus, što znači zlato, odnosno Rusija i koštat će oko 90.000 eura", kazao je Vidmarović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, zanimljivo je da se prvi vođa boljševika Vladimir Iljič Lenjin vozio u Rolls-Royceu 'konfisciranom' od carske obitelji, dok je Staljin koristio američki Packard.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo