PROCURILI PODACI 267 MILIJUNA KORISNIKA FACEBOOKA! /

Dva tjedna su bili dostupni na internetu, bez ikakve zaštite

Image
Foto: Ilustracija: Miguel Candela/Zuma Press/Profimedia

Facebook je na dan kad je otkrivena baza podataka obznanio kako više neće koristiti brojeve mobitela za preporuku potencijalnih prijatelja korisnicima

20.12.2019.
11:44
Ilustracija: Miguel Candela/Zuma Press/Profimedia
VOYO logo

Sigurnosni stručnjaci otkrili su bazu s više od 267 milijuna podataka, od kojih većinu čine brojevi mobitela i korisnička imena korisnika Facebooka. Ona je gotovo dva tjedna bila dostupna na internetu bez ikakve zaštite, a čini se kako je pripadala hakerima, a ne Facebooku. Nagađa se kako je takva baza vjerojatno korištena za phishing ili slanje spamova putem SMS-a, piše ThreatPost.

Podaci procurili preko alate za programere

Pretpostavlja se da su podaci ukradeni, ili su procurili, kroz Facebookove alate koje programeri koriste za razvoj različitih aplikacija. Krađa se vjerojatno dogodila prošle godine, prije nego što je Facebook ograničio pristup telefonskim brojevima. No, postoji mogućnost da su hakeri imali pristup podacima i nakon tog ograničenja, stoga stručnjaci pozivaju na dodatan oprez. Čak i ako pošiljatelj sumnjivih poruka zna vaše ime i osnovne informacije, preporuča se oprez.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neće koristiti brojeve mobitela za traženje prijatelja

Slučajno ili ne, baš u trenutku kad je otkrivena baza podataka s imenima i brojevima mobitela Facebookovih korisnika, iz Zuckerbergove kompanije obznanili su kako više neće koristiti telefonske brojeve za preporuku potencijalnih prijatelja korisnicima. Business Insider javlja kako Facebook više neće u druge svrhe koristiti brojeve mobitela koje je prikupljao u svrhu dvostruke autentifikacije.

Ranije ove godine su uskratili oglašivačima pristup mobilnim brojevima. Na to ih je natjerala kazna, jer se nisu pridržavali dogovora s američkom Federalnom trgovinskom komisijom. Novi šef za privatnost Facebooka, Michael Protti najavljuje smanjivanje opsega podataka koje će prikupljati od korisnika, razjašnjavanje svojih korisničkih pravila te uvođenje jače kontrole nad distribucijom podataka unutar i izvan tvrtke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo