Urednik portala The Philadelphia Citizen u četvrtak je objavio kako će organizirati izbornu lutriju u kojoj mogu sudjelovati svi koji će izaći na izbore za gradonačelnika 3. studenoga. Cilj je nagrade, koja će usrećiti jednog glasača, preokrenuti rekordno niski odaziv na izbore i potaknuti raspravu o građanskim pravima. U posljednjih 30 godina u tom gradu, u kojem su većinom glasači Demokratske stranke, odaziv na izbore pao je sa 77 na 20 posto.
Financijski stimulans
Nakon što su utvrdili da zakoni, koji brane da se glasaču plati da glasa za određenu osobu, ne brane da se financijski stimulira izlazak na lokalne izbore, čelnici portala odlučili su testirati novi način poticanja građana da koriste svoja građanska prava. Ideja je potekla iz Kalifornije gdje su organizatori prve izborne lutrije zaključili da je jeftinije izdvojiti novac za dobitak i još ponešto za reklamiranje lutrije, nego utrošiti ogromne iznose za kontaktiranje svakog pojedinog birača kako bi ga se educiralo o pravima glasa na izborima za gradsko vijeće Los Angelesa.
Na izborima pojačanima lutrijom odaziv je skočio 25 posto i brojni su birači priznali da ih je upravo mogućnost dobitka od 25 tisuća dolara potaknula da ostvare svoje građanska prava.