Ciljano oglašavanje /

Prikupljali podatke bez pristanka? Podiže se tužba protiv Googlea za obmanu svojih korisnika

Image
Foto: Shutterstock

Google odbacuje optužbe o zavaravanju potrošača i poručuje da će braniti svoju poziciju na sudu

27.7.2020.
10:33
Shutterstock
VOYO logo

Australsko agencija za konkurentnost i zaštitu potrošača (ACCC) pokrenula je sudski postupak protiv Googlea, tvrdeći da je ta tvrtka obmanula svoje potrošače kako bi u značajnijoj mjeri prikupila njihove podatke iz više razloga, uključujući i ciljano oglašavanje.

ACCC na Saveznom sudu nastoji dokazati da Google nije propisno informirao svoje korisnike te nije dobio njihov pristanak na odluku iz 2016. o objedinjavanju njihovih osobnih podataka s Google računa s informacijama o njihovim aktivnostima na ostalim stranicama koje nisu povezane s tim najpoznatijim internetskim pretraživačem, koristeći pritom Google tehnologiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tim potezom, aktivnosti na internetskim stranicama koje ne pripadaju Googleu povezane su s korisničkim imenima i drugim identifikacijskim informacijama u posjedu Googlea, no obavijesti koje su prikazane korisnicima nisu bile dovoljne za informirani pristanak, tvrdi ACCC.

Image
'Nevidljiv za Facebook' /

Opcija koja mnoge izluđuje: 'Seen' na Facebooku možete izbjeći malim trikom s pomoću Google Chromea

Image
'Nevidljiv za Facebook' /

Opcija koja mnoge izluđuje: 'Seen' na Facebooku možete izbjeći malim trikom s pomoću Google Chromea

To regulatorno australsko tijelo optužuje Google za korištenje tih objedinjenih informacija kako bi unaprijedio komercijalni učinak svog oglašavačkog poslovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vjerujemo da bi mnogi potrošači, da im se ponudio informirani izbor, možda odbili dati pristanak Googleu da objedinjuje i koristi tako veliki raspon njihovih privatnih podataka  isključivo u svrhu financijske dobiti za tu kompaniju", kazao je predsjednik ACCC-a Rod Sims.

Google odbacuje optužbe o zavaravanju potrošača i poručuje da će braniti svoju poziciju na sudu. Google tvrdi da su promjene koje su uveli 2016. bile neobavezne, da su potrošače zamolili za njihov pristanak putem svima lako shvatljivih obavijesti te da su na njih mogli pristati ili nepristati po vlastitoj volji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo