Najveći europski proizvođač automobila Volkswagen je u rujnu 2015. priznao da je u svoja vozila na dizel ugrađivao software kojim je lažirao rezultate testova o emisiji štetnih plinova, a kada je izbio skandal morao je masovno povući sporna vozila, vodstvo tvrtke podnijelo je ostavke te su isplaćene milijarde dolara odštete.
Pritisak na pravosuđe
Izvršno tijelo Europske unije nema ovlasti izravo kažanajvati proizvođače automobila pa je odlučilo učiniti pritisak na nacionalna pravosuđa.
Osim Njemačke i Velike Britanije, postupak je pokrenut protiv Španjolske, Luksemburga, Češke, Litve i Grčke.
Europska komisija objavila je u četvrtak kako je Njemačka prekršila propise EU jer nije primjenila kazne predviđene nacionalnim kaznenim sustvom kako bi spriječila proizvođače vozila da se upuste u takve manipulacije.
Njemačka prekršila propise
Također EK smatra da je Njemačka prekršila propise odbijanjem objave svih traženih informacija koje su prikupili nacionalni istražitelji u vezi nepravilnosti u emisiji štetnih plinova.
Volkswagen ustraje u tvrdnji da ugrađeni uređaji u dizeslka vozila nisu neazkoniti prema europskom pravu.