Stižu nove teorije o imploziji Titana, piše Daily Mail. Stručnjaci su za New York Times rekli da je moguće da se katastrofa dogodila zbog pokušaja da smanje troškove.
Jedna od mjera za smanjenje troškova uključivala je iznajmljivanje matično broda koji je bio premalen da bi nosio Titan na palubi. Dakle, vukao ga je kroz ocean tri dana od Newfoundlanda do mjesta nesreće, poručili su stručnjaci.
Usporedili su titan s istraživačkom podmornicom američke vlade Alvin koja je od 1973. godine imal aviše od 4500 zarona u duboko more.
Alvin je dizajniran kao sfera s trupom od titana i transportiran je do mjesta zarona na palubi matičnog broda, a Titan su vukli preko burnih voda na maloj platformi - što je, moguće, oštetilo podmornicu.
Ranije spomenuti polar Prince koji je vukao Titan je rashodovani eldolomac kanadske obalne straže. Bio je manji i stariji od brodova koje je OceanGate koristio ranijih godina.
Koristeći sajlu za tegljenje, brod je vukao Titan na vrhu platforme za lansiranje koja je korištena za potapanje i izvlačenje podmornice.
Na pitanje postoji li opasnost od oštećenja pri tegljenju Titana, glasnogovornik tvrtke je poručio da ne mogu pružiti nikakve dodatne informacije, piše Daily Mail.
Arnie Weissmann, glavni urednik Travel Weeklyja, krenuo je na putovanje u svibnju i vidio da je kompanija koristila isti matični brod koji je vukao podmornicu.
"Tada sam vidio sam da se podmornica i platforma prilično grubo bacaju i čemu su sve izloženi", rekao je Weissmann, koji je proveo tjedan dana na brodu čekajući da se vrijeme razvedri, ali na kraju je zaron prekinut.
"Vidjeli smo da su prednji dio platforme i podmornica pod vodom. Tada nam nije bilo jasno što se dogodilo, a članovi posade vjerovali su da je ribarska bova uočena u tom području možda zaplela uže za platformu i povukla je ispod te napunila rezervoare za zrak vodom. Pokušaji podizanja platforme pomoću bove na vuči bili su neuspješni, a izvršni direktor OceanGatea Stockton Rush morao je poslati ronioce kako bi praznili vodu iz rezervoara platforme, što je proces koji je trajao pola dana", prisjetio se Weissmann. Dodao je da se Rush šalio zbog tog incidenta. "Podmornica je pod vodom. Zašto je to problem?" zapitao je direktor kompanije.
Umirovljeni forenzički metalurg, Tim Foecke, rekao je da je da što je podmornica veća, mora biti jačeg i debljeg trupa da bi izdržala pritisak. Za Titanovu gradnju korišteno je i dosta karbonskih vlakana, a to je jeftinije i lakše od titana. U usporedbi s Alvinom, cijena izgradnje je dvostruko manja.
Teorije o Titanu i dalje se nižu, a stručnjaci su komentirali i to što je OceanGate odbio tražiti vanjsko testiranje i certifikat, ali su iz OceanGatea rekli da to oduzima puno vremena i 'guši inovacije'.
POGLEDAJTE VIDEO: Oni su lovili valove, a bijela psina je kružila ispod. Dronom snimljen morski pas sa surferima