Naime, u četvrtak je objavljen finalni izvještaj francuskog ureda za sigurnost civilnog zračnog prometa BEA, koji navodi da je nesreću uzrokovao tehnički kvar, te da je posada neadekvatno reagirala. Podsjetimo, nesreća se dogodila 1. lipnja 2009. godine, poginulo je 228 ljudi, među njima i jedan hrvatski pomorac. Direktor BEA-e Jean-Paul Troadec kazao je da su prema podacima iz crnih kutija, koje su na dnu Atlantika pronađene u svibnju 2011. godine, utvrdili da je nesreću prouzročilo zamrzavanje sondi za mjerenje brzine.
Budući da je sonda pokazivala krive podatke, pilot u kabini je podignuo nos zrakoplova prema gore, umjesto prema dole, jer je zrakoplov gubio na brzini. Glavni istražitelj Alain Bouillard je kazao kako dva pilota nisu uopće razumjela da avion gubi brzinu, te da je samo iznimno iskusna ekipa mogla stabilizirati avion u takvoj situaciji, prenosi AP.
"U ovom slučaju, posada je potpuno izgubila kontrolu", kazao je Bouillard.
Kako bi se izbjegle nove nesreće, BEA je predložila nove sigurnosne preporuke i bolju edukaciju pilota.