OGLAS

PRIJETI NAM SCENARIJ KAO U HORORU / Pronađeni drevni virusi u tibetanskim ledenjacima, a njihovim topljenjem oslobađa se još nešto opasnije

Foto: Profimedia

21.7.2021.
Profimedia

Topljenje leda zbog visokih temperatura stvorila je zabrinutost kod znanstvenika, a neki od njih pribojavaju se da bi nas, nastavi li se sve oko nas otapati, mogli početi proganjati drevni virusi, piše Sciencealert.

"Topljenje neće dovesti samo do gubitka tih drevnih, arhiviranih mikroba i virusa, već će ih u budućnosti i pustiti u okoliš", pišu istraživači u novoj studiji objavljenoj u Microbiome, koju je vodio mikrobiolog Zhi-Ping Zhong iz države Ohio.  Zahvaljujući novim metagenomskim tehnikama i novim metodama za održavanje steriliziranih uzoraka ledene jezgre, istraživači rade na boljem razumijevanju što se točno nalazi u hladnoći.

Pronađeni virusi stari 15 tisuća godina

U novom istraživanju tim je uspio identificirati arhivu desetaka jedinstvenih virusa starih 15 000 godina s ledene kape Guliya na Tibetanskoj visoravni i steći uvid u njihove funkcije.

"Ti su ledenjaci nastajali postupno, a zajedno s prašinom i plinovima, mnogo virusa se također taložilo u tom ledu", rekao je Zhong.

Većina virusa nije nikada viđena

Ti mikrobi potencijalno predstavljaju one u atmosferi u vrijeme njihova taloženja, objašnjava tim u svom radu.  Unutar ovih smrznutih zapisa iz davnih vremena, istraživači su otkrili da 28 od 33 virusa koje su identificirali nikada prije nisu viđeni. "To su virusi koji bi uspjeli u ekstremnim okruženjima", rekao je mikrobiolog Državnog sveučilišta Ohio Matthew Sullivan.

JESU LI KAMPANJE CIJEPLJENJA I ULOŽENI NAPORI UZALUDNI? /

'Virusi su pametni stvorovi, ubrzavaju Darwinovu evoluciju'

JESU LI KAMPANJE CIJEPLJENJA I ULOŽENI NAPORI UZALUDNI? /

'Virusi su pametni stvorovi, ubrzavaju Darwinovu evoluciju'

Uspoređujući njihove genetske sekvence s bazom podataka poznatih virusa, tim je otkrio da su najzastupljeniji virusi u oba uzorka ledene jezgre bili bakteriofagi koji zarazuju Methylobacterium - bakterije važne za metanski ciklus u ledu. Najviše su bili povezani s virusima koji su pronađeni u sojevima Methylobacterium u staništima biljaka i tla.

"Ovi smrznuti virusi vjerojatno potječu iz tla ili biljaka i svojim domaćinima olakšavaju prikupljanje hranjivih sastojaka", zaključio je tim. Iako se spektar drevnih virusa čini posebno zabrinjavajućim usred pandemije, najveća opasnost leži u onome što još oslobađa led koji se topi - ogromne rezerve odvojenog metana i ugljika.

Zlatni dečko