Izvršni direktor tvrtke OceanGate, koja je dizajnirala podmornicu što je završila na dnu oceana, Stockton Rush, iznajmio je matični brod Polarni princ, koji je bio premali da nosi olupinu Titana na palubi što znači da ju je vukao kroz nemirni ocean tri dana od Newfoundlanda do mjesta nesreće - nova je teorija koja se pojavila o imploziji podmornice, a objasnili su je stručnjaci, prenosi Daily mail.
Da bi se smanjili troškovi, a istraživanje mora učinilo profitabilnijim, iznajmili su Polarnog princa da bi podmornicu odvukao do mjesta zarona. Izvršni direktor OceanGatea, Stockton Rush, koji je poginuo 18. lipnja zajedno s četvero putnika njegove tvrtke, inovirao je jedinstveni dizajn Titana, za koji se nadao da će postati novi industrijski standard.
Stručnjaci, koji istražuju katastrofu, usporedili su Titana s istraživačkom podmornicom američke vlade Alvin. U svoje vrijeme, Alvin se koristio tako da bi se transportirao do mjesta zarona na palubi matičnog broda, objasnili su stručnjaci, dok su Titana vukli preko burnih voda sjevernog Atlantika na svojoj maloj platformi što je moglo oštetiti podmornicu.
Nije im bilo jasno što se dogodilo
Polarni princ zapravo je rashodovani ledolomac kanadske obalne straže, koji je bio manji i stariji od brodova koje je OceanGate koristio prethodnih godina. A kako je to sve izgledalo? Brod je vukao Titana pomoću sajle za tegljenje na vrhu platforme za lansiranje koja je korištena za potapanje i izvlačenje podmornice.
Glavni urednik Travel Weeklyja, Arnie Weissmann, krenuo je na putovanje u svibnju te vidio vidio da je kompanija koristila isti matični brod koji je vukao podmornicu. Tada je uočio "da se podmornica i platforma prilično grubo bacaju i čemu su sve izloženi". Ipak, on nije zaronio s Titanom, a na Polarnom princu proveo je tjedan dana dok je čekao da se vrijeme razvedri.
"Vidjeli smo da su prednji dio platforme i podmornica pod vodom. Tada nam nije bilo jasno što se dogodilo, a članovi posade su vjerovali da je ribarska bova uočena u tom području možda zaplela uže za platformu i povukla je ispod puneći rezervoare za zrak vodom", objasnio je Weissmann.
Platformu su pokušali podignuti, no bezuspješno, prisjeća se Weissmann, a izvršni direktor OceanGatea poslao je ronioce kako bi praznili vodu iz spremnika platforme što je trajalo pola dana.
"Dakle, podmornica je pod vodom. Zašto je to problem?", odgovorio je Rush kada su ga upitali je li možda to oštetilo podmornicu.