Prema istraživanju “Budućnost prihoda od prodaje i nakon nje u automobilskoj industriji” konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte, pandemija koronavirusa snažno je utjecala na automobilsku industriju koja je, kako se navodi, pred slomom.
Deloitte je priopćio kako se ta industrija i prije pandemije suočavala s velikim izazovima i dalekosežnim posljedicama za tradicionalna automobilska poduzeća.
“Očekuje se dodatan pad profitabilnosti te će se proizvođači morati nositi s bržim i ozbiljnijim posljedicama pandemije, osobito ako u obzir uzmemo enormni pad prodaje kojemu trenutačno svjedočimo”, rekao je partner u Deloitteovu Odjelu poslovnog savjetovanja i rukovoditelj hrvatskog Ureda Zlatko Bazianec.
Deloitte smatra da je Kina trenutno najvažnije prodajno tržište te će se njena dominacija povećati zbog mirovanja najvećih europskih tržišta.
Prema istraživanju, postoji očigledna razlika između tradicionalnih tržišta i Kine jer su kineski potrošači spremniji prihvatiti alternativne pogonske sklopove nego europski ili američki kupci, piše Poslovni dnevnik. Prema procjenama, uskoro će u Kini 80 posto svih novih registriranih vozila biti u potpunosti električna, hibridna ili vozila s gorivim ćelijama, a u Europi i SAD-u bit će ih između 31 i 35 posto.
"Sektor usluga nakon prodaje, uglavnom ovlašteni servisi i prodaja zamjenskih dijelova, iskusit će osobito naglašeni pad u prodaji jer električna vozila zahtijevaju manje održavanja. Također, sustavi za pomoć vozačima najnovije generacije smanjuju vjerojatnost nesreća", kažu u Deloitteu.
Procjenjuju da će postprodajni prihodi proizvođača do 2035. godine pasti za 10 posto unatoč porastu globalnog voznog parka za 50 posto.
“Očekuje se da će europski distributeri, koji su se s problemima u pogledu profitabilnosti suočili i prije pandemije koronavirusa, biti u najnepovoljnijem položaju u razdoblju nakon krize. Njihovo spašavanje neće biti jednostavan zadatak”, kažu u Deloitteu.