Postanite astronomi / NASA treba vašu pomoć: traži se novi deveti planet, a potrazi se možete priključiti i vi

NASA je pokrenula kolaborativnu web stranicu putem koje želi lokalizirati novi, deveti planet

20.2.2017.

NASA treba vašu pomoć: želi lokalizirati deveti planet, čije je samo postojanje još uvijek samo hipotetsko. Kako bi u tome uspjela, pokrenula je internetsku stranicu posvećenu svom istraživanju u sklopu projekta imena Planet 9 (budući da Pluton više nije među planetima). Zahvaljujući toj kolaborativnoj platformi, svi mogu sudjelovati u njezinim istraživanjima.

2016. godine, astronomi su primijetili da su orbite određenih veoma udaljenih tijela promijenjene. Kako bi objasnili taj fenomen, postavili su hipotezu o postojanju novoga, devetog planeta zbog čije se gravitacije mijenja putanja promatranih planeta. Trenutno nitko ne zna lokaciju, masu ili veličinu planeta.

Kako bi riješila zagonetku, NASA je na internetu objavila fotografije koje je snimio njezin teleskop, a zadaća je internetskih astronoma pozorno ih promatrati u nadi da će zapaziti planet. Objavljene snimke pokazuju razvoj određene svemirske regije tijekom više godina, a ako netko zamijeti kakvo tijelo u pokretu, poziva ga se da javi astronomima koji će se tim slušajem detaljnije pozabaviti.