SUPERSONIČNA LETJELICA /

NASA ima novi projekt: Bezvučni avion X-59 dug je 30 metara i 'još je jedan dragulj u NASA-inoj kruni'

Image
Foto: Profimedia

Prvi testni letovi planirani su kasnije ove godine iznad odabranih regija SAD-a. Tijekom ovih letova, prikupljat će se dodatni podaci, a Bob Pearce, čelnik NASA-e, istakao je da je X-59 'oko 30 metara dug korak naprijed na putu prema održivom komercijalnom supersoničnom letu'

13.1.2024.
13:58
Profimedia
VOYO logo

NASA je nedavno predstavila svoj najnoviji projekt, supersonični avion X-59, koji ima dužinu od oko 30 metara i raspon krila od otprilike 10 metara. Ovaj mlazni avion predstavljen je na lokaciji kompanije Lockheed Martin u Kaliforniji u petak. X-59 je ključni dio NASA-ina projekta "Quesst" (Quiet SuperSonic Technology), piše The Guardian.

Prvi testni letovi planirani su kasnije ove godine iznad odabranih regija SAD-a. Tijekom ovih letova, prikupljat će se dodatni podaci, a Bob Pearce, čelnik NASA-e, istakao je da je X-59 "oko 30 metara dug korak naprijed na putu prema održivom komercijalnom supersoničnom letu", dok je potpredsjednica NASA-e, Pam Melroy, opisala letjelicu kao "još jedan dragulj u NASA-inoj kruni".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što čini X-59 posebnim jeste sposobnost da postigne nadzvučnu brzinu bez karakterističnog praska koje se obično javlja prilikom probijanja zvučnog zida.

Objašnjavajući konfiguracije na događaju lansiranja u petak, NASA-ina zamjenica administratora, Pam Melroy, objasnila je zašto se zvuk probijanja neće čuti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Greška u proizvodnji? /

Avionu u letu otpala vrata, a sada je službeno pokrenuta istraga protiv Boeinga: 'Incident se ne smije ponoviti'

Image
Greška u proizvodnji? /

Avionu u letu otpala vrata, a sada je službeno pokrenuta istraga protiv Boeinga: 'Incident se ne smije ponoviti'

“Donijeli smo tu odluku da ga učinimo tišim, ali to je zapravo važan korak naprijed sam po sebi u napretku zrakoplovne tehnologije", rekla je zamjenica Melroy.

Zrakoplov također ima motor montiran na vrhu, kao i glatku donju stranu kako bi se spriječilo stvaranje udarnih valova iza zrakoplova i izazivanje zvučnih udara.

David Richardson, direktor programa X-59 tvrtke Lockheed Martin, rekao je da se očekuje da će taksi testovi X-59 početi u kasno proljeće ili rano ljeto.

"Ako postoji nešto što utvrdimo da ne radi nominalno, otići ćemo i izvršiti prilagodbe ili ako postoje neki dijelovi koji ne funkcioniraju, zamijenit ćemo ih kako bismo bili sigurni da je zrakoplov u potpunosti funkcionalan i siguran prije nego što ga predamo na prvi let", rekao je Richardson.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Pogledajte snimke japanskog aviona katastrofe dan nakon što ga je plamen doslovce progutao

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo