Nakon velike tragedije /

Nakon što je 157 putnika poginulo u Etiopiji cijeli svijet se pita: Je li Boeing 737 Max siguran avion?

U svijetu ih ukupno leti 350, a mnoge zemlje danas su taj model odlučile prizemljiti

12.3.2019.
7:00
VOYO logo

Je li Boeing 737 Max siguran avion? To se trenutno pita cijeli svijet, nakon što je u Etiopiji 157 ljudi poginulo u padu aviona starog samo nekoliko mjeseci. Isti se takav novi Boeing i isto tako odmah nakon polijetanja srušio u Indiji prije manje od 5 mjeseci.

No, je li najveći proizvođač zrakoplova na svijetu, Boeing - potpuno zakazao? Dvije crne kutije s tehničkim podacima leta kao i zabilježenim razgovorom iz pilotske kabine možda će dati odgovor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Istražitelji će poslušati kakvi su bili zvukovi u zrakoplovu, što su piloti u tom trenutku razgovarali i koje su mjere bile poduzete u to vrijeme. Uskladimo to i s podacima o letu, i time se dobije puno informacija", kazao je Mark Weiss, direktor međunarodnih operacija.

Sa zrakoplovom nešto nije bilo u redu

Pilot, koji je imao više od 8.000 sati leta iza sebe, odmah nakon polijetanja dojavio je da sa zrakoplovom nešto nije u redu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iz zapisnika kontrolora zračnog prometa pilot je spomenuo da ima poteškoća i da se želi vratiti. Dobio je dopuštenje", rekao je Tewolde Gebremariam, direktor aviokompanije Ethiopian Airlines.

A nakon dopuštenja zrakoplov je nestao s radara. Scenarij koji jako podsjeća na nesreću indonezijskog Lion Aira istog modela Boeing 737 Max 8 prije samo 5 mjeseci.

Istrage obje nesreće i dalje traju

Ethiopian Airlines srušio se 6 minuta nakon polijetanja. Nitko od 149 putnika i 8 članova posade nije preživio. Nesreća se dogodila na zrakoplovu starom samo 2 mjeseca.  Lion Air srušio se 12 minuta nakon polijetanja. Poginulo je svih 189 putnika i članova posade. Zrakoplov je također radio samo 2 mjeseca. Istrage obje nesreće i dalje traju.

"Govorimo o ogromnom proizvođaču aviona, govorimo o proizvođaču koji je proizveo tisuće, desetke tisuća aviona do sada. Taj avion je certificiran, on je prošao sve moguće testove i tisuće sati naleta prije no što je uopće pušten u promet sa svim mogućim mjerenjima.  Situacija postavlja niz pitanja, poglavito zbog greške na Lionu i nedostatak može bitnih rutina u manuelu na tom modelu", kazao je zrakoplovni analitičar Alen Šćuric.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trenutno 54 zrakoplovnih tvrtki koriste model Boeing 737 Max 8

Image

Pogledajte kako izgleda mjesto na koje se srušio Boeing 737: Od aviona ostale samo krhotine

Image

Pogledajte kako izgleda mjesto na koje se srušio Boeing 737: Od aviona ostale samo krhotine

U svijetu trenutno 54 zrakoplovnih tvrtki koriste model Boeing 737 Max 8. Ali nakon jučerašnje nesreće neki više ne lete. Kina koja ima najveću flotu, prizemljila je svih svojih 97 Boeinga 737 Max 8. Svoju flotu od 11 i 4 zrakoplova prizemljili su u Indoneziji i Etiopiji. 

"Ovo ipak ne znači da se incident može povezati s kvarom koji bi se mogao odnositi na cijelu zrakoplovnu flotu. Ovo smo poduzeli kao dodatnu mjeru opreza", rekao je glasnogovornik Ethiopian Airlinesa, Yilma Goshu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Boeing 737 u pogonu je tek od 2017. godine. Do sad je proizvedeno 350 modela tog aviona, naručeno ih je više od 5.000. Svoje narudžbe, mnoge su tvrtke nakon jučerašnje nesreće otkazale.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo