NEMORALNA PONUDA /

Misteriozna agencija poslala mail influencerima Mirku i Leu: Evo vam 2000 eura, širite laži o cjepivu protiv korone!

Image
Foto: Shutterstock

Njihov je plan propao kada su influenceri javno progovorili o pokušaju regrutacije za tu svrhu

27.7.2021.
15:22
Shutterstock
VOYO logo

Misteriozna marketinška agencija tajno je nudila novac zvijezdama s društvenih mreža kako bi širili dezinformacije o cjepivima protiv koronavirusa. Njihov je plan propao kada su influenceri javno progovorili o pokušaju regrutacije za tu svrhu, piše BBC.

"Sve je počelo e-mailom", kaže njemačka zvijezda YouTubea i novinar Mirko Drotschmann. On obično ignorira ponude brendove koji ga traže da reklamira njihove proizvode u filmićima na koje je, na njegovu kanalu, pretplaćeno čak 1,5 milijuna korisnika. No, ponuda koju je dobio u svibnju bila je drugačija od drugih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marketinška agencija Fazze mu je ponudila novac za promociju, kako su tvrdili, tajnih informacija da je stopa smrti među ljudima koji su primili Pfizerovo cjepivo gotovo tri puta veća nego kod oni koji su se cijepili AstraZenecom. A te informacije nisu bile točne.

Image
ZAŠTO SE NEKE HRVATICE BOJE CIJEPLJENJA? /

Stručnjak razbio mit da cjepivo uzrokuje neplodnost: 'Mladim ženama itekako ima smisla cijepiti iz jednog razloga'

Image
ZAŠTO SE NEKE HRVATICE BOJE CIJEPLJENJA? /

Stručnjak razbio mit da cjepivo uzrokuje neplodnost: 'Mladim ženama itekako ima smisla cijepiti iz jednog razloga'

Francuskoj zvijezdi ponudili 2000 eura

Drotschmann je brzo shvatio da ga se traži širenje dezinformacija koje bi umanjile povjerenje javnosti u cjepiva usred pandemije. "Bio sam šokiran. A potom sam postao znatiželjan i zanimalo me što stoji iza svega toga", priča Drotschmann.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Francuskoj je YouTuber Léo Grasset dobio sličnu ponudu. Njemu je agencija Fazze ponudila 2000 eura, a tvrdili su da rade za anonimnog klijenta. Oba influencera su se pravila kao da ih ponuda zanima kako bi otkrili više pa su dobili detaljne instrukcije što točno trebaju reći u svojim filmićima koje gledaju milijuni ljudi.

Naglašeno im je da u videu ne spominju da je to sponzorirani sadržaj, nego da se prave kao da spontano daju savjete zbog zabrinutosti za gledatelje. Pravila društvenih mreža ne dopuštaju praksu u kojoj se ne kaže da je video sponzoriran i to je zabranjeno i u Njemačkoj i Francuskoj.

Agencija Fazze je tražila od zvijezda društvenih mreža da podijele priču iz uglednih francuskih novina Le Monde o curenju informacija iz Europske agencije za lijekove. U toj priči se nisu spominjali podaci o smrtnosti od cjepiva. No, u tom kontekstu bi se činilo kao da je to informacija iz dokumenata koji su procurili iz europske agencije.

Dobili i listu linkova s člancima punima dezinformacija

Influencerima su poslali i listu linkova koje trebaju podijeliti, a sve su to bili članci puni dezinformacija o tome da je Pfizerovo cjepivo opasno. Kada su Leo i Mirko otkrili na Twitteru što radi agencija Fazze svi ti članci, osim prvotne priče Le Mondea, su nestali s interneta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon što su Leo i Mirko razotkrili prijevaru u javnosti, najmanje je još četiri influencera iz Njemačke i Francuske javno progovorilo o sličnim ponudama. Agencija Fazze je dio digitalno marketinške kompanije AdNow registrirane i u Rusiji i u Velikoj Britaniji.

"Ako želite manipulirati javnim mnijenjem, posebno utjecati na mišljenje mladih, tada ne idete na televiziju. Jednostavno potroše novac na tvorce sadržaja na TikToku i YouTubeu. Cijeli taj sistem je savršeno izgrađen za postizanje maksimalne učinkovitosti kod širenja dezinformacija", zaključuje YouTuber Léo Grasset koji nije želio pristati na nemoralnu ponudu misteriozne agencije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo