Korisnici društvene mreže natjerali čak devet tinejdžera u smrt

Društvena mreža Ask.fm je vrlo popularna u Europi, te ima 65 milijuna korisnika od kojih je polovica njih maloljetna. Ti maloljetnici Ask.

18.9.2013.
7:30
VOYO logo

Na prvi pogled, Ask.fm je mreža na kojoj korisnici postavljaju pitanja i daju ili dobivaju odgovore na njih. Registrirani korisnici mogu postaviti pitanja na koja im bilo tko može dati odgovor, pa i anonimno, što pojedini tinejdžeri koriste za govor mržnje i proganjanje vršnjaka.

To je zlostavljanje, kako piše Business Insider, povezano sa samoubojstvima čak devetoro tinejdžera, a list je objavio njihova imena i strašan način na koji su odlučili završiti svoje mlade živote.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rebecca Sedwick (12) je skočila s vrha tvornice cementa u Floridi početkom ovog mjeseca; Hannah Smith se objesila početkom kolovoza u Lutterworthu; Joshua Unsworth (15) se objesio u travnju; Anthony Stubbs (16) je pronađen mrtav u šumi u blizini kuće, u siječnju ove godine; Daniel Perry (17) se objesio se u srpnju 2013. jer ga je ucjenjivala osoba za koju je mislio da s njom ima online vezu, ali bio je proganjan i na Ask.fm gdje je dobivao zlobne poruke; Jessica Laney (16) objesila se za vikend na praznik Dana zahvalnosti 2012. godine; Ciara Pugsley (15), počinila samoubojstvo u blizini kuće, u rujnu 2012. godine; Erin Gallagher (13) se ubila u studenom 2012., a u oproštajnom pismu je optužila Ask.fm; Shannon Gallagher (15), Erinina sestra koja se ubila ubrzo poslije nje jer nije mogla živjeti bez sestre.

Rukovodstvo društvene mreže Ask.fm, odnosno osnivač stranice Mark Terebin ne vidi svoju odgovornost za spomenute tragedije, već optužuje medije i same korisnike za ono što se dogodilo. "Masovni mediji kucaju na pogrešna vrata. Potrebno je ići dublje i otkriti korijen problema. NIje riječ o stranici. Problem je u obrazovanju, moralnim vrijednostima koje opadaju. Ask.fm je samo oružje koje pomaže ljudima da komuniciraju...", poručio je Terebin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan dio problema s Ask.fm-om je što zaostaje u zaštiti privatnosti. Nakon javnih kritika, u Ask.fm-u su obećali da će do proljeća 2014. pojačati kontrolu tako što će link za prijavljivanje zlostavljanja učiniti vidljivijim i uvesti restriktivne mjere za anonimne korisnike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo