zvuk perzeja / Kako zvuči crna rupa? NASA je objavila najnovije snimke, prilično je jezivo

Foto: NASA

NASA je po prvi puta zvuk svemira 'prevela' na valove priklade za ljudske uši

23.8.2022.
NASA

Mislili ste da u cijelom svemiru vlada tišina i spokoj? To je velikim dijelom točno, zvuk ne može putovati kroz vakuum koji se proteže njegovim većim dijelom. No, pod određenim uvjetima, svemir može biti prilično bučno mjesto.

NASA-ini su znanstvenici uspjeli snimiti zvučni zapis koji proizvodi udaljen skup galaksija.

"Galaktičko jato ima toliko plina da smo uhvatili stvarni zvuk. Ovdje je pojačan i pomiješan s drugim podacima, da se čuje crna rupa!", napisali su iz NASA-e uz objavu snimke.

Iako su akustični signali koje proizvodi crna rupa prvi put identificirani 2003. godine u podacima NASA-inog rendgenskog opservatorija Chandra, nikada nisu bili 'prevedeni' za čujni podražaj ljudskog uha. Sve do sada.

"Na neki način, ovo sonificiranje razlikuje se od bilo kojeg drugogranije, jer ponovno razmatra stvarne zvučne valove otkrivene u podacima iz NASA-inog rendgenskog opservatorija Chandra. U ovom novom sonificiranju Perzeja, zvučni valovi koje su astronomi prethodno identificirali ekstrahirani su i po prvi put postali čujni", objasnila je NASA u izjavi koju prenosi VICE.

Ono 'nešto na nebu' /

NLO: NASA naručila studiju o 'neidentificiranim zračnim pojavama', kažu zbog nacionalne sigurnosti SAD-a

Ono 'nešto na nebu' /

Pokazalo se da su zvučni valovi u svom prirodnom okruženju čak 57 oktava ispod srednje note C, što ovu crnu rupu čini pravim kozmičkim baritonom. Kako bi ljudi mogli čuti to podrhtavanje, znanstvenici su povisili njihove frekvencije kvadrilijune puta (jedan kvadrilijun je milijun milijardi, za perspektivu). Učinak? Prilično jezivo.