Nakon što je južnokorejski proizvođač automobila Hyundai i Kia objavio da do suradnje s Appleom na razvoju njegova autonomnog vozila neće doći, vrijednost dionica im je snažno pala.
Kako prenosi CNBC, u svojoj objavi prema burzovnim pravilima o izvještavanju investitora zbog glasina na tržištu, Hyundai i Kia potvrdili su da su od par tvrtki dobili ponude za suradnju u zajedničkom razvoju autonomnog električnog vozila. Izvijestili su o tome da su razgovori još u ranoj fazi.
A man looks inside the 2012 Hyundai Elantra Coupe at the Canadian International Auto Show in Toronto on Thursday, Feb. 16, 2012. The head of Hyundai Canada says the future of car buying is online, up to a point.President and CEO Don Romano says that the company, which launched its Genesis line of higher-end cars as an online only option in 2016, learned that many buyers still want to walk through a showroom.,Image: 473508718, License: Rights-managed, Restrictions: World rights excluding North America, Model Release: no
Iz kompanije su priopćili da s Appleom nisu razgovarali o razvoju autonomnog vozila. Poslije toga, cijena dionica Hyundaija potonula je 6,2 posto pa je time vrijednost kompanije pala za tri milijarde dolara. Kia je doživjela još snažniji udarac od 5,5 milijardi dolara uz pad cijene dionica od 15 posto.
Dionice Kije skočile nakon objave suradnje s Appleom, a sada kažu da razgovora nije bilo
Kijina dionica narasla je 61 posto početkom siječnja nakon što je njezin vlasnik Hyundai potvrdio medijske napise o razgovorima s tvrtkom Apple oko razvoja automobila do 2027. kao i razvoja baterija u tvornicama u SAD-u za ta dva proizvođača iz Južne Koreje.
Na kraju balade, Hyundai tvrdi da do razgovora s Appleom nije ni došlo nego da su razgovarali "s nekoliko drugih kompanija". CNBC je nedavno objavio kako se razgovori približavaju kraju, dok je jedan list u Koreji najavio da će se ugovor potpisati 17. veljače.
Prvi kontakti su navodno bili uspotavljeni još 2018. godine. Južnokorejski proizvođač Hyundai poznat je po svojoj nesklonosti za suradnje s drugim kompanijama. S obzirom na to da je riječ o drugom po veličini južnokorejskom konglomeratu, kompanija mjenjače, motore, čak i čelik, proizvodi u vlastitim tvornicama.