Prvi prikupljeni podaci o poslovanju proizvođača jahti i brodica u 2012. godini govore da je prodaja u prva tri kvartala prošle godine pala za 23%. Tržište Njemačke koliko-toliko uspijeva ostati stabilno, ali u zemljama južne Europe prodaja je praktično kolabirala: npr. u Italiji, koja je uvela poseban porez na plovila za luksuznu razonodu, prodaja je pala za oko 70%. Ni potencijalni kupci u Grčkoj ili Španjolskoj ne žele izazivati i poreznike i gnjev sugrađana kupnjom nove jahte, tako da su mnogi odlučili i ovu sezonu, u najboljem slučaju, provesti na svojoj "staroj" brodici, piše Deutsche Welle.
Osim krize, ova se industrija suočava s još jednim problemom: starošću. Naime, brodovi imaju imidž "zanimacije za starce", a i preskupa su zabava za mladu publiku. Također, dozvolu za voditelja brodice nije baš lako dobiti, a već i njena cijena će otjerati one plićeg džepa. Budući da je uglavnom tako u čitavoj Europskoj uniji, svi u Hrvatskoj koji razmišljaju postati "barba" vlastite brodice, svakako će veoma dobro učiniti ako požure položiti ispit za voditelja brodice prije nego što Hrvatska postane članica europske obitelji!
Brodovima do 9 metara mogu upravljati bez dozvole
Nijemci su, inače, od listopada prošle godine ublažili kriterije za kakve brodice uopće treba dozvola, pa od onda Nijemci bez ikakve provjere mogu upravljati brodicama koje otprilike odgovaraju klasi A u Hrvatskoj (do 9 metara dužine i 15 konjskih snaga). No, to pravilo vrijedi samo u Njemačkoj i svi koji žele unajmiti brod u nekoj drugoj zemlji ipak moraju imati važeću dozvolu.
Inače, unatoč krizi, na sajmu se pojavilo više od 1.600 izlagača, a među njima je i petnaestak izlagača iz Hrvatske, što obuhvaća i izložbene štandove partnera koji nude i turističke aktivnosti u toj zemlji.