Nagađanja kako bi koncern Volkswagen mogao prodati svoju marku luksuznih sportskih vozila Bugatti već traju neko vrijeme: o tome je već pisao časopis Manager Magazin, a ovog tjedna je i britanski Car Magazine objavio kako će novi vlasnik postati hrvatska tvrtka Rimac Automobili, piše Deutsche Welle.
Ipak, list Frankfurter Allgemeine Zeitung je skeptičan: "'Mi se ne izjašnjavamo o budućnosti marke', čuje se iz sjedišta tvrtke (Bugatti) u Molsheimu kod Strasbourga. Slično se može čuti i iz sjedišta VW-a. Već je bilo glasina i o mogućoj prodaji drugih luksuznih marki kao što su Bentley i Lamborghini ili proizvođača motocikala Ducati", podsjeća Frankfurter Allgemeine Zeitung.
'Nema razloga za dolazak novog vlasnika u Bugatti'
Jer kako piše ovaj list, "Bugatti je objavio kako se usredotočuje na tekuće poslove i iz trenutnog očišta, nema razloga zašto bi došao novi vlasnik ove marke veoma skupih sportskih automobila i sa po 1500 konjskih snaga. Prema posljednjim podacima marka u ovom koncernu posluje pozitivno, 2019. su prodana 82 vozila. (...) I u tekućoj godini Bugatti razmjerno dobro prolazi kroz krizu. Pandemija korone nije tako teško pogodila posao s luksuznim proizvodima kao masovne proizvode, makar i tu ima manje potražnje", piše FAZ.
Ipak, list Süddeutsche Zeitung je mnogo konkretniji: "VW želi prodati Bugatti" i odmah u podnaslovu "Marka treba postati hrvatska. Porsche u tom poslu ima odlučujuću ulogu." Jer autor minhenskog lista Georg Kacher piše kako je "prema jednoglasnim izvorima barem za Bugatti istekao rok. VW mora koncentrirati svoje resurse kako bi uspio u svom ambicioznom investicijskom programu s težištem na električnoj mobilnosti, digitalizaciji i autonomnoj vožnji."
Rimčeva tvrtka među vodećima u svijetu
Süddeutsche Zeitung objašnjava kako je plan Volkswagena da proda Bugatti - ali da ga zapravo zadrži jer bi preko svoje marke Porsche povećao svoj udio u hrvatskoj tehnološkoj tvrtki za proizvodnju sportskih vozila Rimac: "Prema informacijama SZ-a, zauzvrat će Porsche povećati svoju udio u tvrtki Rimac na 49%. Tvrtka iz Stuttgarta je već 2018. preuzela deset posto tvrtke Rimac i taj udio kasnije povećala na 15,5%. Tvrtka koju je osnovao Hrvat Mate Rimac pripada u vodeće svjetske specijaliste u elektromobilnosti, tehnici baterija i zahtjevne elektronike. Ogledni primjerak za tehničku stručnost je već drugi supersportski automobil nazvan C-Two, takozvani hypercar s 1914 konjskih snaga snažnim elektromotorom i voznim osobinama koje su bez konkurencije i koji je kratko pred serijskom proizvodnjom."
Tu bi odlučujuće bilo da bi Rimac dobio savršen brend za svoje automobile, a Porsche do tehnologije ove hrvatske tvrtke za pak svoja vozila.
'Porsche bi mogao profitirati od Rimčevog know-how'
Minhenski list nagađa kako bi to mogao biti "brak iz snova": cijena za Bugatti bi bila "negdje u trocifrenom milijunskom iznosu srednje veličine" koji bi preko Porschea došao u vlasništvo Rimca, a zauzvrat bi i ova njemačka tvrtka "mogla profitirati od know-how kojeg ima Rimac."
"Tek 32 godine stari Rimac bi sa svoje strane s Bugattijem mogao dobiti savršen nastup na tržištu, zajedno s odgovarajućom infrastrukturom za njegove potpuno električne supersportske automobile koji se rade u minimalnim serijama. Nedavno je Rimac viđen u Molsheimu u Elsassu gdje se uglavnom ručno sklapa Bugatti Chiron, nasljednik modela Veyron u ateljeu same kuće. Interesent je navodno bio impresioniran", javlja minhenski list.
Süddeutsche Zeitung u svom broju od ovog petka piše i kako je uprava koncerna Volkswagen zapravo već prošlog tjedna odlučila prihvatiti taj posao i jedino još nedostaje odobrenje nadzornog odbora koncerna Volkswagen. No i dodaje kako će to "uz vjerojatnost koja graniči sa sigurnošću" značiti i odlazak sadašnjeg šefa marke Bugatti Stephana Winkelmanna, ali kako se o svemu tome nije želio izjasniti ni Winkelmann, niti šef Porschea Oliver Blume.