'IZGUBLJENA GENERACIJA COVIDA-19': / Samo šest zemalja EU-a može ponuditi online obrazovanje za 80% učenika i studenata. A ostali?

Image
Foto: Profimedia

Ursula von der Leyen i Apostolos Tzitzikostas predstavili su EU barometar, upozoravaju na 'izgubljenu Covid-19 generaciju' i rastuće regionalne nejednakosti unutar Unije

21.10.2020.
9:00
Profimedia
VOYO logo

Od 12. do 16. listopada u Bruxellesu se održavao 18. Europski tjedan regija i gradova. Radi se o događaju tijekom kojeg regionalne i lokalne zajednice prezentiraju svoj kapacitet za implementaciju europske kohezijske politike, odnosno kapacitet za otvaranjem radnih mjesta i gospodarskim rastom zahvaljujući fondovima Europske unije.

Predsjednik Europskog odbora regija Apostolos Tzitzikostas predstavio je prvi EU barometar regija i gradova koji upozorava na posljedice pandemije Covida-19.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Izgubljena generacija Covida-19'

Izvješće ukazuje na činjenicu da rastuća kriza stvara "izgubljenu generaciju Covida-19", odnosno mlade ljude koji gube perspektivu, suočavaju se s otkazima i manjkom ponuda za nove poslove, smanjenom mobilnošću i lošijom kvalitetom obrazovanja, a samim time i gubitkom nade u bolju budućnost. Zabrinjava činjenica da samo šest zemalja Europske unije imaju kapacitete za ponuditi online obrazovanje za 80% ili više učenika i studenata. Cilj ovog tjedna je ukazati na značaj europskih kohezijskih fondova čija je svrha smanjivanje razlika između regija i gradova diljem EU-a, s naglaskom na "siromašniji istok" gdje pripada i Hrvatska, u odnosu na "razvijeniji zapad".

"Vrijeme je da ponovo razmislimo kako demokracija u Uniji funkcionira, vrijeme je da povežemo EU bolje s ljudima u svim dijelovima Europe. U ovoj krizi posvećeni smo suradnji na nacionalnim razinama kako bismo izgradili održive i otporne zajednice", rekao je Tzitzikostas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, cilj kohezijske politike je promijeniti poglede na EU koji mnogi građani vide kao birokratski udaljeni apstraktni aparat, na način da se regionalnim i lokalnim upravama daju financijska sredstva, a time i potencijal za rast i razvoj. Barometar pokazuje da Europljani generalno više vjeruju lokalnoj nego nacionalnoj vlasti ili Europskoj uniji, zbog čega 67% Europljana želi veći utjecaj gradova i regija na proces donošenja odluka u EU-u. "Za svaki euro koji uložimo, kohezija vraća tri, zbog čega je kohezija jedna od najuspješnijih ideja europske zajednice", zaključuje Tzitzikostas.

Image

12 October 2020, 140th Plenary Session of the European Committee of the Regions Belgium - Brussels - October 2020 © European Union / Denis Closon

Apostolos TZITZIKOSTAS, President of the European Committee of the Regions Ursula von der LEYEN, President of the European Commission

Image

Wed 14, October 2020_14EU1652V_Regiostars award ceremony_ #EURegionsWeek-Belgium_Brussels_October 2020 © EU/UE

Lokalne vlasti - prva linija obrane

Osim toga, izvješće ističe ozbiljne nesrazmjere između europskih regija u zdravstvenim sustavima, ali i rastuće razlike između ruralnih i urbanih područja unutar svake od država članica. Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen u svom je govoru istaknula lokalne vlasti koje su bile "prva linija obrane" kada je nastupila pandemija. "Glavna meta resursa iz fonda NextGenerationEU bit će otpornost zdravstvenih sustava zemalja članica. Europski fondovi bit će usmjereni na investicije u bolnice, bolju opremu i snažnije sustave, a lokalne administracije bi pritom trebale biti ključni upravljači", izjavila je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

EU godišnje izdvaja jednu trećinu svih europskih fondova upravo za kohezijsku politiku. U tekućem proračunskom razdoblju (za razdoblje od 2014. do 2020. godine) za Hrvatsku je predviđeno 2 559,5 milijuna eura.

Dok se Ministarstvo regionalnog razvoja i europskih fondova RH hvali najvećim brojem ugovorenih sredstva iz kohezijskih fondova u EU-u, postoje velike zapreke u realizaciji i stvarnom financiranju hrvatskih projekata. Problem leži u kompliciranim procedurama koje postavlja hrvatska administracija pred korisnike i one koji apliciraju na natječaje, a zatim i u dugotrajnim javnim nabavama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo