Parkirali 'autobuse' u svemir i samo čekaju basnoslovnu zaradu!

Tvrtka Inmarsat iz Velike Britanije je došla do prvog većeg otkrića u hektičnoj potrazi za nestalim zrakoplovom Malaysia Airlinesa, koji je nestao 8. ožujka, s 239 osoba u letjelici.

30.3.2014.
9:07
VOYO logo

Inmarsat je nastao 1979. godine kao neprofitna Međunarodna pomorska satelitska organizacija, koju je osnovala Međunarodna pomorska organizacija, kako bi omogućili brodovima da ostanu u kontaktu s kopnom i da mogu pozvati pomoć. Pozivi upomoć se još uvijek proslijeđuju, i to besplatno, piše Guardian.

Privatizacija se dogodila 1999. godine, a potom su je 2003. godine kupili fondovi Apax i Permira. Idućih deset godina vrijednost dionica je varirala, a prihodi od pružanja usluga pomorcima (oko 60% od ukupno 1,25 milijardi ostvarenih u 2013.) su stagnirali. Na vrijednost dionica je utjecala i kriza, primjerice bankrot američke tvrtke LightSquared koja je planirala izgraditi wireless mrežu u SAD-u pomoću njihovih satelita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova generacija satelita

No, vrijednost dionica ponovno se oporavila s lansiranjem nove generacije satelita, nazvanih Global Xpress. Prvi je satelit lansiran u prosincu 2013. iz Kazahstana, a još dva će biti lansirana kasnije ove godine. Spreman je i četvrti satelit, ako bi došlo do eksplozije pri lansiranju, iako u Inmarsatu kažu da nikad nisu izgubili satelit. Rupert Pearce, izvršni direktor od 2012. godine, kaže da će ovo biti "godina tranzicije koja će voditi do transformirajućeg rasta".

Svaki Global Xpress satelit košta oko 400 milijuna dolara i velik je kao londonski autobus. Može raditi sto puta brže od dosadašnjih satelita, a potencijal tržišta (koje se proteže na pomorstvo, avijaciju, energiju itd.) je oko 3 milijarde dolara godišnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konkretno u avijaciji Inmarsat pruža uslugu za oko 5000 zrakoplova, većinom onih koji lete na međukontinentalnim relacijama. Tako su i mogli pomoći u analizi podataka za nestali MH370: njihov je satelit slao 'pingove' prema anteni zrakoplova i tako provjeravao vezu. Deseci Inmarsatovih inžinjera su na osnovu podataka suzili vjerojatnu putanju leta, izračunavajući pomak u frekvenciji koji je stvorio pomični objekt (zrakoplov) povezan s fiksnim objektom (satelitom).

To je kratko objašnjenje koje nude u Inmarsatu, jer kažu, ne žele davati prostora svakakvim teorijama. "Blogosfera je puna tračeva, glasina, insinuacija, i uzet će najmanji dio informacije i pretvoriti je u nešto drugo. Mogu samo zamisliti kako je bolno i kaotično onima koji su potencijalno izgubili voljene. Zato sve informacije ograničavamo i šaljemo prema istražiteljima", kaže Pearce. Također, napominje kako u ovoj pomoći istrazi o nestalom zrakoplovu nemaju nikakve komercijalne koristi. No, Guardian napominje da im je cijena dionice skočila 9 posto, a i da sad svi znaju za kompaniju koja u Zemljinoj orbiti ima 11 satelita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo