Oni odlično zarađuju na našim zabludama i strahovima

Marketinška industrija ima nevjerojatan učinak na nas. Igrajući se našim zabludama i strahovima, kompanije nas mame da kupujemo hrpu nepotrebnih stvari.

24.3.2013.
10:01
VOYO logo

Priznajmo si - živimo u iluziji!

Evo, uzmimo samo za primjer ljude koji plaćaju mjesečnu članarinu za teretanu, a posjete je toliko rijetko da se njihov novac praktički može smatrati dobrotvornom donacijom. Ili one koji troše stotine kuna mjesečno na raznorazne dijetalne pripravke, dok su umjesto toga mogli za upola manji iznos kupiti zdrave namirnice kojima bi postigli isti, ako ne i bolji učinak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marketinška industrija ima nevjerojatan učinak na nas. Igrajući se našim zabludama i strahovima, kompanije nas mame da kupujemo hrpu nepotrebnih stvari. Business Insider donosi listu šest industrija koje ostvaruju veliki profit od naših nesigurnosti.

1. Teretana

Vježbanje je zdravo. Vježbanje vas čini lijepim. Teretana je mjesto na kojem imate sprave za vježbanje svih mišića. Uvjereni ste da će vas uopće trošak mjesečne članarine natjerati na posjet teretani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, brojke pokazuju nešto sasvim drugo - čak 67 posto članova nikada ne dolazi u teretanu! I oni koji je plaćaju redovito, zapravo je plaćaju puno više nego što su zamislili: studija U.C. Berkeleyja pokazala je da ljudi koji plaćaju mjesečnu članarinu za teretanu troše 70 posto više novca nego što bi kada bi plaćali svaki pojedini posjet teretani.

Stručnjaci kažu kako se tu radi o prevelikim očekivanjima o vlastitoj samokontroli u budućnosti.

2. Zdrava i dijetetska hrana

Mada ne postoji sigurno istraživanje koje dokazuje njihovu učinkovitost, tržište vitamina i drugih dodataka u 2011. godini težilo je 28 milijardi dolara. Osim toga, namirnice na zapadu pune su hranjivih tvari, pa nekada poznate bolesti uzrokovane nedostatkom nekih namirnica, danas su izuzetno rijetke.

Tržište proizvoda za mršavljenje 2010. godine vrijedilo je 60 milijardi dolara, iako istraživanja pokazuju da dijete budu kratkoročne i zapravo rezultiraju novim debljanjem u budućnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

3. Odjeća

Prema nedavnom istraživanju, svaka žena posjeduje 22 haljine koje nikada ne odjene. Amerikanci godišnje tako potroše 331 milijardu dolara na odjeću, iako u ormarima imaju hrpu nekorištene odjeće.

Kako je to moguće? Ljudi su skloni ulagati stalno u iste stvari - recimo desetak crnih vesti, ili slične haljine. Također, spremni smo kupiti koktel-haljinu za zabavu na koju nikada nećemo otići ili odjeću za teretanu u koju ne idemo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4. Sredstva za čišćenje

Jeste li ikada kupili različita sredstva za čišćenje podova, namještaja, kupaonice...? Onda možete razumjeti kako to da industrija proizvoda za čišćenje zarađuje 52 milijarde dolara godišnje.

Reklame za sredstva za čišćenje tjeraju vas vjerujete da bakterije, a onda i bolesti, vrebaju sa svake površine u vašem domu. No, stručnjaci upozoravaju da često korištenje dezinfekcijski sredstava nije samo nepotrebno, već i štetno, naročito kada se radi o jakim kemikalijama.

5. Proizvodi za djecu

Određeni proizvodi za djecu doista su dobri za sigurnost djeteta, recimo kao dječja sjedalica za automobile. No, kompanije često 'izmuzu' novac roditelja i za neke potpuno nepotrebne stvari, reklamirajući ih kao organske, najmanje toksične, kao proizvode koji potiču funkciju mozga djeteta...

Gotovo da se zapitate kako su prijašnje generacije preživljavale bez svega toga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

6. Proizvodi za kućne ljubimce

Procjenjuje se kako su Amerikanci potrošili oko 53 milijarde dolara na svoje kućne ljubimce u 2012. godini. I potrošnja stalno raste. Za zadnju Noć vještica Amerikanci su potrošili 370 milijuna dolara na svoje kućne ljubimce - 40 posto više nego 2010. godine.

Razloga za to je nekoliko: Amerikanci imaju za trećinu manje prijatelja nego što su ih imali prije 20 godina, a sve veći je broj i samaca. Nije zato ni čudo da sve veći broj ljudi kućne ljubimce tretirao kao svoju djecu. Istraživanja pokazuju da čak 58 posto vlasnika sebe zovu mamama i tatama svojih kućnih ljubimaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo